§1
Definicje
Wyrażeniom zastosowanym w treści niniejszego dokumentu należy przypisywać następujące znaczenie:
- webePartners lub Podmiot przetwarzający - webePartners sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (52-423), ul. Jana Stanki 2, adres do korespondencji: ul. Grabiszyńska 151, 53-434 Wrocław, NIP: 8982223087, REGON: 365121198, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 630899, sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 500.000,00 zł,
- Reklamodawca – należy przez to rozumieć osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, prowadzącą Sklep umożliwiający sprzedaż online produktów lub usług, korzystającą z Platformy webeAds na zasadach opisanych w niniejszej Umowie w celu dystrybucji asortymentu poprzez sieć Wydawców przystępujących do Programu Partnerskiego; w przypadkach określonych w niniejszej Umowie Współpracy, Reklamodawcą może zostać także osoba nieposiadająca zdolności do czynności prawnych, po spełnieniu określonych warunków,
- Wydawca – należy przez to rozumieć osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, podejmującą współpracę z Reklamodawcą poprzez przystąpienie do jego Programu Partnerskiego, w celu polecania produktów lub usług objętych Programem Partnerskim,
- Platforma webeAds lub Platforma – oprogramowanie udostępniane przez webePartners jako usługa (ang.: software as a service), za pomocą którego Reklamodawca może prowadzić program partnerski i rozwijać sieć Wydawców w marketingu afiliacyjnym,
- Regulamin – niniejszy regulamin, będący regulaminem w rozumieniu w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn.zm.), w drodze akceptacji którego Reklamodawca i webePartners zawierają Umowę,
- Umowa Współpracy lub Umowa – umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną, zawierana pomiędzy webePartners i Reklamodawcą w drodze akceptacji Regulaminu, przedmiotem której jest świadczenie przez webePratners na rzecz Reklamodawcy Usług określonych szczegółowo w wybranym przez Reklamodawcę Pakiecie,
- Usługa – funkcjonalność udostępniania Reklamodawcy na Platformie webeAds na podstawie Umowy Współpracy; rodzaj i zakres Usług zależy od wybranego przez Reklamodawcę Pakietu,
- Pakiet – pakiet Usług udostępnianych Reklamodawcy na Platformie webeAds na podstawie Umowy Współpracy, zależny od wyboru dokonanego przez Reklamodawcę; od wybranego Pakietu zależy wysokość Opłaty abonamentowej i Prowizji należnej webePartners,
- Cennik – dokument dostępny na Platformie webeAds, stanowiący integralną część Umowy Współpracy, określający wysokość opłat za korzystanie z Usług wchodzących w skład danego Pakietu,
- Okres abonamentowy – okres, w jakim webePartners świadczy na rzecz Reklamodawcy płatne Usługi w ramach wybranego Pakietu na podstawie jednej Opłaty abonamentowej; Okres abonamentowy rozpoczyna się zawsze pierwszego, a kończy – ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego
- Opłata abonamentowa – wynagrodzenie za Usługi świadczone w ramach wybranego Pakietu; wysokość Opłaty abonamentowej za Okres abonamentowy określa Cennik,
- Okres próbny – 30 dniowy okres świadczenia Usług w wybranym przez Reklamodawcę Pakiecie, za który Reklamodawca nie jest zobowiązany do uiszczenia Opłaty abonamentowej, i w okresie którego Reklamodawca może rozwiązać Umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia; UWAGA - w celu uniknięcia wątpliwości wskazuje się, że Prowizje należne Wydawcom i webePartners w wysokości ustalonej w Warunkach Programu Partnerskiego są naliczane także przez czas trwania Okresu próbnego,
- Prowizja – 1) wynagrodzenie za Usługi świadczone w ramach wybranego Pakietu, naliczane procentowo od wygenerowanych Transakcji, należne webePartners, 2) wynagrodzenie należne Wydawcom przystępującym do Programu Partnerskiego, naliczane procentowo od wygenerowanych Transakcji, zgodnie z Warunkami Programu Partnerskiego określonymi przez Reklamodawcę,
- Program Partnerski – program stworzony na Platformie webeAds dla Sklepu Reklamodawcy, którego celem jest zwiększanie sprzedaży w Sklepie dzięki współpracy z Wydawcami, przy użyciu Narzędzi Afiliacyjnych,
- Warunki Programu Partnerskiego – dokument określający prowizje i warunki wynagradzania Wydawców za dostarczanie akcji w ramach współpracy na Platformie webeAds,
- Rejestracja – czynność polegająca na poprawnym wypełnieniu Formularza Rejestracyjnego oraz na złożeniu stosownego oświadczenia woli, skutkująca zawarciem Umowy Współpracy i założeniem Konta Reklamodawcy,
- Login – adres poczty elektronicznej Reklamodawcy, który wraz z Hasłem służy do logowania się do Konta Reklamodawcy,
- Hasło – indywidualny ciąg znaków wybranych przez Reklamodawcę, który wraz z Loginem służy do logowania się do Konta Reklamodawcy,
- Konto Reklamodawcy – oznaczony Loginem i Hasłem podanym przez Reklamodawcę zbiór zasobów i funkcjonalności w systemie teleinformatycznym Platformy webeAds, umożliwiający zarządzanie Programem Partnerskim i współpracę z Wydawcami,
- Sklep – sklep lub serwis internetowy, dla którego Reklamodawca uruchamia Program Partnerski za pośrednictwem Platformy webeAds,
- Kod Trackingowy – autorski system informatyczny webePartners, służący do śledzenia ruchu i sprzedaży generowanych przez Wydawców w Programie Partnerskim Reklamodawcy,
- Transakcje – transakcje sprzedaży usług lub produktów na rzecz Klientów końcowych Reklamodawcy, realizowane za pośrednictwem Sklepu,
- Klient końcowy – osoba fizyczna lub prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, nabywająca produkt lub usługę od Reklamodawcy za pośrednictwem należącego do niego Sklepu,
- Narzędzia Afiliacyjne – narzędzia udostępniane Wydawcom (linki afiliacyjne, widgety produktowe, banery, pliki xml etc.), za pomocą których promują oni Reklamodawców w celu generowania Transakcji w Sklepie Reklamodawcy,
- Pracownik – osoba fizyczna, którą Reklamodawca na podstawie uprawnień przysługujących Reklamodawcy na podstawie Umowy Współpracy, upoważnił do korzystania z Konta Reklamodawcy; Pracownikiem w rozumieniu niniejszej definicji może być wyłącznie osoba fizyczna, pozostająca z Reklamodawcą w stosunku pracy lub świadcząca na rzecz Reklamodawcy usługi na podstawie stosunku prawnego innego niż umowa o pracę. Reklamodawca odpowiedzialny jest jak za własne działanie lub zaniechanie za działania i zaniechania Pracowników.
§2
Postanowienia ogólne
- Przedmiotem zawieranej na mocy niniejszego Regulaminu Umowy jest świadczenie przez webePratners na rzecz Reklamodawcy Usług objętych wybranym przez niego Pakietem. Niniejsza Umowa określa w szczególności warunki współpracy i sposób rozliczania Usług świadczonych przez webePartners na rzecz Reklamodawcy za pośrednictwem Platformy webeAds oraz prawa i obowiązki stron.
- WebePartners oświadcza, że jest właścicielem Platformy webeAds i posiada wszelkie uprawnienia niezbędne do skutecznego zawarcia Umowy z Reklamodawcą.
- Warunkiem niezbędnym do zawarcia Umowy Współpracy jest złożenie przez Reklamodawcę oświadczenia o akceptacji treści niniejszego Regulaminu i załączników do niego.
- Postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Reklamodawców, przysługujących im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
- Do korzystania z Platformy webeAds niezbędne jest urządzenie komputerowe lub mobilne, z procesorem min. 200MHz, 64MB RAM, z dostępem do Internetu oraz przeglądarką stron internetowych, a także klawiatura lub inne urządzenie umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych.
§3
Rejestracja oraz zawarcie Umowy Współpracy
- Korzystanie z Usług świadczonych przez webePartners za pośrednictwem Platformy webeAds możliwe jest wyłącznie po zarejestrowaniu Konta Reklamodawcy. Rejestracja dokonywana jest poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie https://webeads.webepartners.pl/customer/register
- Wypełniając formularz rejestracyjny, Reklamodawca jest zobowiązany do podania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Zabronione jest dokonywanie Rejestracji w cudzym imieniu, z wyłączeniem przypadku, gdy w imieniu Reklamodawcy działa upoważniony przez niego do dokonania ww. czynności Pracownik.
- Aby zarejestrować Konto Reklamodawcy, Reklamodawca musi posiadać prawo do obsługi Sklepu internetowego, na którym może dojść do Transakcji, czyli sprzedaży produktów lub usług.
- Reklamodawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za Sklep i produkty lub usługi sprzedawane poprzez Sklep. W szczególności Reklamodawca zapewnia zgodność funkcjonowania Sklepu oraz oferowanych za jego pośrednictwem produktów lub usług ze wszystkimi obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami.
- Reklamodawca gwarantuje, że informacje i treści zawarte w jego Sklepie nie naruszają żadnych praw osób trzecich, w tym praw własności intelektualnej, a także nie są obraźliwe, rasistowskie, nawołujące do nienawiści, pornograficzne, zabronione prawem lub w jakikolwiek sposób niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
- Reklamodawca dokonujący Rejestracji powinien posiadać pełną zdolność do czynności prawnych. W przypadku osób fizycznych, które nie posiadają pełnej zdolności do czynności prawnych, Rejestracja jest możliwa wyłącznie w przypadku wyrażenia na jej dokonanie zgody przez opiekunów prawnych takiej osoby. W przypadku braku takiej zgody, Umowę Współpracy uważa się za niezawartą.
- Po poprawnym wypełnieniu formularza rejestracyjnego webePartners przesyła na adres poczty elektronicznej podany przez Reklamodawcę wiadomość e-mail z linkiem służącym do potwierdzenia Rejestracji. Po potwierdzeniu przez Reklamodawcę rejestracji, otrzymuje on dostęp do Konta Reklamodawcy i wszystkich funkcjonalności Platformy webeAds zgodnie z wybranym podczas Rejestracji Pakietem.
- Korzystanie z Usług wymaga zalogowania się przez Reklamodawcę do założonego Konta.
- Reklamodawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone na skutek udostępnienia osobom trzecim danych (w szczególności Hasła lub Loginu) dostępu do Konta.
§4
Zasady działania Platformy webeAds
- Podstawowym celem Platformy webeAds jest umożliwienie Reklamodawcy stworzenia Programów Partnerskich, w ramach których zaakceptowani przez niego Wydawcy będą za pośrednictwem Narzędzi Afiliacyjnych reklamować produkty i usługi dostępne w Sklepie Reklamodawcy.
- Za każdą Transakcję, która dojdzie do skutku w wyniku przekierowania Klienta końcowego ze strony internetowej Wydawcy do Sklepu Reklamodawcy, Wydawcy i webePartners (chyba, że wykupiony Pakiet stanowi inaczej) przysługuje Prowizja.
- Platforma webeAds składa się z modułów współtworzących całościową Usługę odpowiedzialną za obsługę Programu Partnerskiego, rozwijania sieci Wydawców przystępujących do Programu Partnerskiego oraz rozliczania korzyści, jakie osiąga Reklamodawca, Wydawca i webePartners w ramach Platformy.
I. Kod Trackingowy i jego implementacja
- Kod Trackingowy śledzi ruch i Transakcje generowane przez Wydawców poprzez Narzędzia Afiliacyjne, następnie automatycznie zestawia te Transakcje i nalicza prowizje dla Wydawców – zgodnie z Warunkami Programu Partnerskiego, oraz dla webePartners - zgodnie z wybranym Pakietem.
- Kod Trackingowy zapewnia dostarczanie szczegółowych statystyk ruchu i sprzedaży generowanych przez Wydawców, dzięki czemu Reklamodawca w czasie rzeczywistym może analizować i optymalizować współpracę z Wydawcami na Platformie webeAds.
- Po rejestracji Konta Reklamodawcy, Reklamodawca dodaje swój Sklep do systemu webePartners. Reklamodawca implementuje w kodzie Sklepu Kod Trackingowy, zgodnie z instrukcją dostarczoną przez webePartners. Reklamodawca przyjmuje do wiadomości, że prawidłowe wdrożenie Kodu Trackingowego jest niezbędne do świadczenia Usług, realizacji Umowy Współpracy i stanowi jeden z warunków jej prawidłowej realizacji.
- Reklamodawca zgadza się utrzymywać Kod Trackingowy aktywny w Sklepie przez cały czas trwania Umowy aż do jej skutecznego wygaśnięcia, i przyjmuje do wiadomości, że stanowi on jedyne dostępne źródło pozwalające na prawidłowe naliczenie Prowizji od Transakcji w systemie webePartners.
- W przypadku, gdy webePartners odnotuje brak poprawnie działającego Kodu Trackingowego w Sklepie Reklamodawcy, drogą mailową wzywa Reklamodawcę do przywrócenia w ciągu 24 godzin pełnego działania Kodu Trackingowego. Jednocześnie działanie Programu Partnerskiego zostaje zawieszone, a Wydawcy są informowani o konieczności wstrzymania działań promocyjnych. Jeśli Reklamodawca nie przywróci poprawności działania Kodu Trackingowego w wyznaczonym terminie, webePartners może wypowiedzieć Umowę Współpracy ze skutkiem natychmiastowym.
- Jeśli działanie Reklamodawcy doprowadzi do usunięcia Kodu Trackingowego lub jego wyłączenia, co spowoduje przerwanie rejestrowania Transakcji generowanych przez Wydawców, Reklamodawca zobowiązuje się zwrócić Wydawcom i webePartners Prowizje za czas przerwania rejestrowania Transakcji, które potencjalnie zostałyby wygenerowane w tym czasie, w wysokości średniej wartości generowanych Transakcji ustaloną dla dwóch (2) tygodni poprzedzających przerwanie rejestrowania Transakcji.
II. Pliki cookies
- Żywotność plików cookies, czyli okres zliczania Transakcji od momentu przejścia kupującego do Sklepu z dowolnego Narzędzie Afiliacyjnego, do momentu zakupu w Sklepie Reklamodawcy, wynosi 30 dni. Oznacza to, że kupujący ma 30 dni na podjęcie decyzji o sfinalizowaniu Transakcji (nie musi dokonać zakupu przy pierwszej wizycie w Sklepie Reklamodawcy).
- Jeśli kupujący w ciągu 30 dni dokona dowolnego zakupu w Sklepie Reklamodawcy, Wydawcy i webePartners zostaje naliczona Prowizja od tej Transakcji, a Reklamodawca jest zobowiązany ją zaakceptować.
- W okresie żywotności cookies, kupujący nie musi przed sfinalizowaniem Transakcji ponownie trafić do Sklepu z Narzędzia Afiliacyjnego. Kod Trackingowy zlicza Transakcję na konto Wydawcy również w przypadku, gdy kupujący ponownie wejdzie do Sklepu bezpośrednio, poprzez dowolną wyszukiwarkę lub zostanie odesłany z innego źródła.
III. Weryfikacja Transakcji
- Kod Trackingowy śledzi ruch i zlicza transakcje generowane przez Wydawców poprzez Narzędzia Afiliacyjne. Każda zliczona przez Kod Trackingowy Transakcja jest automatycznie dodawana do Konta Reklamodawcy, której przypisywany jest status „oczekująca” - co oznacza Transakcję oczekującą na weryfikację.
- Reklamodawca ma stały wgląd w statystyki sprzedaży w swoim Koncie Reklamodawcy. Reklamodawca ma obowiązek zweryfikować (zaakceptować lub odrzucić) oczekujące zamówienia w ciągu 30 dni od dnia Transakcji. Wszystkie zamówienia niezweryfikowane przez Reklamodawcę po upływie 30 dni zostają uznane za poprawnie zrealizowane i automatycznie zaakceptowane na Platformie webeAds
- Zaakceptowanym Transakcjom przypisywany jest status „zaakceptowana”. Reklamodawca jest zobowiązany wypłacić Prowizję zgodnie z Warunkami Programu Partnerskiego (dla Wydawców) oraz Umową (dla webePartners) od wszystkich zaakceptowanych (niezależnie od trybu akceptacji) na Platformie webeAds Transakcji.
- Gdy z powodu:
a) nieopłacenia zamówienia przez Klienta końcowego lub nieodebrania towaru w ustalonym przez Reklamodawcę z Klientem końcowym terminie
lub
b) odstąpienia od mowy w przysługującym Klientowi końcowemu terminie, zgodnym z przepisami ogólnie obowiązującego prawa oraz regulaminem zakupów obowiązującym w Sklepie, dla którego jest prowadzony Program Partnerski nie dochodzi do realizacji Transakcji z polecenia Wydawcy, Reklamodawca ma prawo odrzucić taką Transakcję w określonym w ust. 14 powyżej terminie 30 dni.
- Podczas odrzucania Transakcji na Koncie Reklamodawcy, Reklamodawca musi podać powód jej odrzucenia. Prowizje od Transakcji odrzuconych nie są doliczane do miesięcznych rozliczeń z webePartners, w związku z tym nie są także wypłacane Wydawcom.
- WebePartners może zażądać od Reklamodawcy dodatkowych uzasadnień odrzucenia Transakcji. W takim przypadku Reklamodawca w ciągu pięciu dni od dnia otrzymania wezwania od webePartners ma obowiązek takie wyjaśnienia dostarczyć. Brak reakcji ze strony Reklamodawcy powoduje cofnięcie Transakcji do statusu „oczekująca”.
- Reklamodawca ma prawo do odrzucenia Transakcji tylko w przypadkach opisanych w ust. 16 powyżej lub w szczególnie uzasadnionych przypadkach – w drodze indywidualnych ustaleń z webePartners.
§5
Programy Partnerskie
- Reklamodawca uruchamia Program Partnerski dla Sklepu w kreatorze Programu Partnerskiego, w swoim Koncie Reklamodawcy. Reklamodawca określa Prowizję dla Wydawców, dodaje opis Sklepu oraz dostarcza (opcjonalnie), na adres wskazany w Koncie Reklamodawcy, link do plik xml, zawierający ofertę Reklamodawcy.
- Ilość Programów Partnerskich dla jednego Sklepu zależy od wybranego podczas Rejestracji Pakietu. Reklamodawca może określić różne Warunki Programu Partnerskiego dla kolejnych Programów w ramach swojego Pakietu. Ilość Programów Partnerskich wskazana przez Pakiet oznacza ilość Programów, które mogą być jednocześnie aktywne – oznacza to, że Reklamodawca może według swojego wyboru w każdej chwili zamknąć jeden z Programów Partnerskich i otworzyć w jego miejsce kolejny.
- Programem Partnerskim objęte są wszystkie produkty i usługi dostępne do sprzedaży w Sklepie Reklamodawcy, włącznie z produktami i usługami pominiętymi w pliku xml, o którym mowa w ust. 1. Reklamodawca nie ma możliwości wykluczenia z Programu jakichkolwiek produktów lub usług oferowanych w Sklepie (powyższe nie oznacza zakazu wykluczenia produktów lub usług ze Sklepu).
- Podczas tworzenia Programu Partnerskiego, Reklamodawca określa Warunki Programu Partnerskiego, tj.:
a) wysokość Prowizji należnej Wydawcy, naliczanej od wartości zakupów brutto (bez kosztów wysyłki),
b) sposób akceptacji Wydawców do Programu Partnerskiego:
1) automatyczny – każdy wydawca zgłaszający się do programu jest do niego automatycznie akceptowany
2) manualny - Reklamodawca samodzielnie akceptuje Wydawcę do programu, po wcześniejszej weryfikacji jego profilu.
- W przypadku manualnej akceptacji wydawców zgłaszających się do programu, Reklamodawca ma 3 dni na weryfikację zgłoszenia. webePartners ma prawo zaakceptować automatycznie Wydawców do programu w przypadku, gdy czas oczekiwania na weryfikację przekroczy 3 dni.
- W okresie obowiązywania Umowy Współpracy, Warunki Programu Partnerskiego mogą ulegać zmianie. Po uruchomieniu Programu Partnerskiego, Reklamodawca może w każdym momencie podwyższyć Prowizję dla Wydawców, jednak nie może obniżyć Prowizji dla aktywnego Programu. Reklamodawca może jednak stworzyć nowy Program, z niższą Prowizją, a następnie zaprosić Wydawców do nowego Programu Partnerskiego.
- WebePartners nie ponosi odpowiedzialności za treść Warunków Programu Partnerskiego oraz sposób wykonywania wynikających z niego obowiązków przez Reklamodawcę i Wydawców.
- Reklamodawca może dodawać do swojego Programu Partnerskiego dowolną liczbę kreacji reklamowych (banerów).
- Reklamodawca zapewnia, że przysługują mu prawa na dobrach niematerialnych (autorskie, pokrewne, wynalazcze, z tytułu tajemnicy przedsiębiorstwa i inne) do posługiwania się użytymi w udostępnionych kreacjach reklamowych - informacjami, danymi, fragmentami utworów lub innymi elementami stanowiącymi przedmiot jakiejkolwiek ochrony prawnej.
- Reklamodawca może dodawać kody rabatowe i promocje. Kod rabatowy to ciąg znaków pozwalający na dokonanie niektórych lub wszystkich produktów lub usług w cenach niższych niż standardowe. O kodach rabatowych i promocjach Wydawcy mogą informować potencjalnych klientów końcowych w celu wygenerowania większej ilości Transakcji.
§6
Affiliate MarketPlace
- Podejmując współpracę na Platformie webeAds, Reklamodawca otrzymuje za pośrednictwem dostępnej w Koncie Reklamodawcy zakładki dostęp do bazy Wydawców zarejestrowanych w webePartners (Affiliate MarketPlace), zgodnie z wybranym Pakietem. Działania Wydawców mają na celu doprowadzenie do jak największego ruchu i sprzedaży w Sklepie Reklamodawcy.
- Reklamodawca może zapraszać do swojego Programu Partnerskiego Wydawców, do których ma dostęp poprzez Affiliate MarketPlace i kontaktować się z nimi poprzez system komunikacji na Platformie webeAds. Reklamodawca może zachęcać Wydawców do współpracy na Platformie webeAds, przekazując im kody rabatowe i promocje, premiowe warunki wynagradzania, a także zapraszając ich do Programu z wyższą stawką prowizyjną.
- Reklamodawca nie może w czasie obowiązywania Umowy Współpracy z webePartners zawierać umów na współpracę reklamową z jakimkolwiek Wydawcą, który był zarejestrowany w webePartners przed uruchomieniem Programu Partnerskiego Reklamodawcy i przystąpił do Programu poprzez Affiliate MarketPlace.
- Reklamodawca może zapraszać do swojego Programu Partnerskiego dowolną liczbę Wydawców, którzy nie są zarejestrowani w webePartners. Reklamodawca może zawierać dodatkowe umowy na współpracę reklamową z Wydawcami, których samodzielnie pozyskał do Programu Partnerskiego.
- W momencie utworzenia przez Reklamodawcę programu partnerskiego, webePartners automatycznie dołącza grupę aktywnych wydawców, wyselekcjonowaną przez Platformę webeAds na podstawie wprowadzonych danych przez Reklamodawcę. Po uruchomieniu programu partnerskiego, Reklamodawca może wykluczyć tych wydawców z programu.
§7
Opłaty
- Reklamodawca jest zobowiązany uiszczać na rzecz webePartners Opłaty abonamentowe i Prowizje od zaakceptowanych Transakcji wygenerowanych przez Wydawców, zgodnie z Pakietem wybranym podczas Rejestracji (Prowizja dla webePartners) i Warunkami Programu Partnerskiego, które samodzielnie ustalił Reklamodawca (Prowizja dla Wydawców).
- WebePartners 1-go dnia każdego kolejnego miesiąca dostarcza Reklamodawcy fakturę pro forma z 7-dniowym okresem płatności, drogą elektroniczną, na adres mailowy podany podczas Rejestracji. Faktura opiewa na Opłatę abonamentową i sumę Prowizji od zaakceptowanych Transakcji, należnych webePartners i Wydawcom do dnia wystawienia faktury pro forma. Pierwsza faktura pro forma zostanie wystawiona w pierwszym dniu po upływie Okresu próbnego i opiewać będzie na część Opłaty abonamentowej należną za korzystanie z Usług do końca bieżącego miesiąca kalendarzowego oraz sumę Prowizji od zaakceptowanych Transakcji należnych webePartners i Wydawcom do tego dnia.
- Wskazane na fakturze Transakcje obejmują Transakcje mające miejsce w poprzednich Okresach abonamentowych, co do których upłynął już trzydziestodniowy termin na weryfikację, a które nie zostały odrzucone przez Reklamodawcę, lub które zostały zaakceptowane przez Reklamodawcę.
- Opłacając fakturę w terminie, Reklamodawca otrzymuje dostęp do Konta w kolejnym Okresie abonamentowym. Brak płatności w terminie określonym na fakturze skutkuje automatycznym zawieszeniem świadczenia Usługi i zablokowaniem dostępu do funkcjonalności Konta Reklamodawcy innych niż zakładka Płatności.
- Faktury VAT są dostępne na Koncie Reklamodawcy, w zakładce Płatności. Reklamodawca wyraża zgodę na otrzymywanie faktury VAT w formie elektronicznej i jej samodzielne pobranie. WebePartners nie wysyła faktur w formie papierowej.
- W celu otrzymania faktury VAT, Reklamodawca zobowiązany jest podać dane niezbędne do jej wystawienia, a w szczególności firmę (imię i nazwisko w przypadku, gdy Umowę zawiera osoba nie prowadząca działalności gospodarczej), dane adresowe oraz NIP.
I. Opłaty abonamentowe
- Po zakończeniu Okresu próbnego, Reklamodawca opłaca z góry opłatę za część Okresu abonamentowego należną za korzystanie z Usług zgodnie z wybranym Pakietem do końca bieżącego miesiąca kalendarzowego. Kolejny Okres abonamentowy rozpocznie się pierwszego dnia kolejnego miesiąca kalendarzowego i będzie trwać do jego ostatniego dnia.
- Opłata abonamentowa (abonament) pobierana jest z góry za kolejny miesiąc świadczenia Usług (w przypadku gdy Usługi będą świadczone jedynie przez część miesiąca kalendarzowego, Opłata abonamentowa należna jest z góry w proporcjonalnej części). Reklamodawca może dokonać płatności z góry za więcej niż jeden Okres abonamentowy. W przypadku dokonania Płatności z góry za więcej niż jeden Okres abonamentowy, webePartners świadczy Usługi przez ilość Okresów abonamentowych, za które Reklamodawca dokonał płatności.
- Opłata abonamentowa za Pakiet obejmuje odpowiednią liczbę Programów Partnerskich (zgodnie z Pakietem) dla przypisanej dla konkretnego Pakietu liczby Sklepów Reklamodawcy.
- Reklamodawca, może zmienić wybór Pakietu na wyższy (droższy), otrzymując tym samym dostęp do funkcjonalności i bazy Wydawców objętych wyższym Pakietem. Przejście na Pakiet wyższy jest możliwe po zakończeniu trwającego Okresu abonamentowego.
- Ze względu na udostępniane dane w Pakietach wyższych, Reklamodawca nie ma możliwości zmiany na Pakiet niższy po rozpoczęciu współpracy, czyli po dodaniu Sklepu do Konta Reklamodawcy.
- Aktualny Cennik zawierający wykaz Usług świadczonych w ramach dostępnych Pakietów znajduje się na stronie webePartners https://webeads.pl i stanowi integralną część Umowy. Wszystkie ceny Pakietów są podane w kwotach netto.
- WebePartners zastrzega sobie prawo do zmiany cen Pakietów określonych w Cenniku, o czym poinformuje Reklamodawcę na stronie webePartners oraz mailowo, z co najmniej 30 dniowym okresem poprzedzającym zmianę Cennika. Wysyłana w ten sposób informacja stanowi warunkowe wypowiedzenie Umowy, które w przypadku braku akceptacji nowego Cennika przez Reklamodawcę nastąpi z końcem opłaconego już przez Reklamodawcę Okresu abonamentowego.
II. Prowizje
- Prowizje od Transakcji naliczane są dla Wydawców i webePartners zgodnie z Cennikiem na stronie https://webeads.pl.
- WebePartners pobiera Prowizje od wygenerowanych przez Wydawców Transakcji, które zostały zaakceptowane na Platformie webeAds z dołu. Prowizje pobierane są również za Transakcje wygenerowane w czasie bezpłatnego 30-dniowego okresu próbnego.
- Prowizje zapłacone przez Reklamodawcę nie podlegają zwrotowi.
- Prowizje wypłacane są Wydawcom przez webePartners przelewem na rachunek bankowy, na podstawie wystawionych przez nich rachunków/faktur dla webePartners, pod warunkiem uregulowania płatności przez Reklamodawcę. Reklamodawca nie ponosi odpowiedzialności za działania lub zaniechania webePartners, w tym w zakresie przekazywania Wydawcom należnych Prowizji.
§8
Reklamacje
- Wszelkie reklamacje i zastrzeżenia dotyczące działania Platformy webeAds i wykonywania Usług za jej pośrednictwem, Reklamodawca może zgłaszać webePartners mailowo na adres bok@webepartners.pl, telefonicznie na numer (+48 ) 71 390 49 02 lub drogą pocztową na adres: webePartners Sp. z o.o., ul. Ostrowskiego 30 pok. 32, 53-238 Wrocław.
- Reklamacja powinna określać:
a) dane Reklamodawcy,
b) przedmiot reklamacji,
c) żądanie Reklamodawcy w związku z reklamacją.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji webePartners zwróci się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Reklamodawcy będący przedsiębiorcami, dla których Umowa posiada charakter zawodowy, zobowiązani są do zgłaszania reklamacji usterek o charakterze technicznym w terminie 14 dni od dnia ich zaistnienia, a reklamacji do wystawionych faktur i faktur proforma – w terminie 14 dni od dnia ich doręczenia lub wprowadzenia na Platformę webeAds. Reklamacje złożone po upływie ww. terminów będą odrzucane.
- O rezultacie rozpatrzenia reklamacji webePartners niezwłocznie zawiadomi Reklamodawcę składającego reklamację za pomocą tej samej drogi, którą reklamacja została wniesiona chyba, że Reklamodawca wyraźnie zażąda odpowiedzi inną drogą komunikacji.
- WebePartners zobowiązuje się dochować wszelkich starań, aby wszelkiego rodzaju problemy techniczne i usterki związane z funkcjonowaniem Platformy pojawiały się jak najrzadziej, a ich usuwanie przebiegało jak najszybciej.
§9
Odpowiedzialność
WebePartners nie ponosi odpowiedzialności za:
a) szkody i wady działania Usługi wynikłe z nieprawidłowego korzystania z Platformy webeAds przez Reklamodawcę, w tym wprowadzenia przez niego do Platformy niezgodnych ze stanem faktycznych lub omyłkowych informacji (w tym w szczególności zamieszczenie przez Reklamodawcę informacji niezgodnych z zamierzonymi Warunków Programu Partnerskiego),
b) utratę danych logowania do Konta Reklamodawcy lub ich użycie przez nieuprawnioną osobę, jeśli weszła ona w posiadanie danych logowania w wyniku działań bądź zaniechań Reklamodawcy,
c) szkody powstałe w wyniku przerw w dostawie prądu bądź Internetu przez dostawców Reklamodawcy,
d) działania Wydawców, z którymi Reklamodawca podjął współpracę w ramach Programów Partnerskich.
§10
Odstąpienie od Umowy
- Reklamodawcy będącemu konsumentem lub osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, dla której Umowa nie posiada charakteru zawodowego, przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia.
- Skutek odstąpienia następuje w momencie złożenia oświadczenia o odstąpieniu co oznacza, że Reklamodawca korzystający z tego prawa zobowiązany jest uiścić wszelkie Prowizje i Opłaty abonamentowe należne za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia odstąpienia od niej.
§11
Czas obowiązywania Umowy
- Umowa Współpracy zawarta jest na czas nieokreślony. W przypadku rezygnacji ze współpracy każda ze Stron może wypowiedzieć Umowę. Anulowanie Pakietu w Koncie Reklamodawcy jest jednoznaczne w wypowiedzeniem Umowy przez Reklamodawcę, ze skutkiem na koniec trwającego Okresu abonamentowego
- Reklamodawca ma obowiązek wypłacenia Prowizji od wygenerowanych Transakcji zgodnie z wybranym Pakietem także po wygaśnięciu Umowy, jeśli Transakcje zostały wygenerowane w okresie żywotności cookies, zgodnie z treścią Regulaminu oraz Warunkami Programu Partnerskiego.
- WebePartners może wypowiedzieć Reklamodawcy Umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia w przypadku, gdy Reklamodawca:
a) pozostaje w zwłoce z opłacaniem należnych płatności przez okres dłuższy niż 7 dni,
b) przekazuje webePartners dane niezgodne z prawdą,
c) podejmuje współpracę bezpośrednią (z wyłączeniem pośrednictwa webePartners) z Wydawcami pozyskanymi do jego Programu przez webePartners;
d) wykorzystuje Platformę w celu osiągnięcia nielegalnych korzyści majątkowych (materialnych i niematerialnych), w sposób pośredni lub bezpośredni,
e) nie dotrzymuje innych warunków Umowy, jeśli pomimo wezwania do zaprzestania naruszeń skierowanego przez webePartners, nie zaprzestaje naruszeń we wskazanym w wezwaniu terminie, nie krótszym niż 3 dni.
- WebePartners może wypowiedzieć Umowę warunkowo ze skutkiem na koniec Okresu abonamentowego w przypadku, o którym mowa w §7 ust. 12 powyżej. Umowa rozwiązuje się wówczas z końcem Okresu abonamentowego, jeśli Reklamodawca nie zaakceptuje zmienionego Cennika.
- W Okresie próbnym Reklamodawca może rozwiązać Umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia.
- W przypadku zaprzestania obowiązywania Umowy, niezależnie od jego przyczyny, Reklamodawca zachowuje dostęp do Konta Reklamodawcy, w tym zakładki Płatności i Transakcje. Reklamodawca zachowuje możliwość weryfikacji Transakcji naliczanych do czasu wygaśnięcia plików cookies, zgodnie z Warunkami Programu Partnerskiego .
§12
Prawa autorskie
- Reklamodawca przystępując do współpracy gwarantuje, że jego firma, świadczone przez niego usługi oraz oferowane produkty nie naruszają praw osób trzecich i są wolne od wad fizycznych i prawnych. Powyższe dotyczy również danych handlowych dostarczonych przez Reklamodawcę do webePartners, które są niezbędne do uruchomienia i obsługi programu partnerskiego Reklamodawcy. Reklamodawca oświadcza, że przysługuje mu prawo do używania wszelkich materiałów i dóbr znajdujących się w jego Sklepie, w tym znaków towarowych służących do oznaczania oferowanych towarów i usług.
- Reklamodawca przystępując do współpracy wyraża zgodę na wykorzystanie przez webePartners i zaakceptowanych Wydawców wszelkich materiałów i znaków towarowych do celu prezentacji i promocji Reklamodawcy.
- WebePartners ma prawo do publikowania nazwy Reklamodawcy, jego logo oraz adresu internetowego na swojej liście Reklamodawców współpracujących z webePartners.
- Wszelkie treści i znaki graficzne udostępniane w ramach Platformy webeAds, podlegają ochronie prawnej wynikającej z osobistych oraz majątkowych praw autorskich, które należą bezpośrednio do webePartners lub osób, które wyraziły zgodę na ich korzystanie przez webePartners.
- Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania bez pisemnej zgody webePartners treści znajdujących się na Platformie. Powyższe dotyczy przede wszystkim wszelkich treści pisanych, zdjęć, grafik oraz innych materiałów graficznych.
§13
Licencja
- Zawierając Umowę, Reklamodawca nabywa w cenie Opłaty abonamentowej na czas jej obowiązywania niewyłączną licencję na korzystanie z udostępnionego oprogramowania i wszystkich funkcji Platformy objętych wykupionym Pakietem w okresie obowiązywania Umowy.
- Reklamodawca nie jest upoważniony do udzielania sublicencji innym podmiotom.
- W ramach licencji Reklamodawca zobowiązuje się do korzystania z Platformy zgodnie z jej przeznaczeniem.
§14
Dane osobowe
- WebePartners jest Administratorem danych osobowych Reklamodawcy, będącego osobą fizyczną. Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celach prawnie dopuszczalnych, w tym w szczególności w celu prawidłowego wykonania Umowy.
- Szczegółowe dane dotyczące przetwarzania danych przez webePartners znajdują się w Polityce prywatności.
§15
Powierzenie przetwarzania danych osobowych
- Reklamodawca powierza webePartners, czyli Podmiotowi przetwarzającemu anonimowe dane użytkowników stron internetowych Reklamodawcy (Użytkowników końcowych).
- Zawarta poprzez akceptację niniejszego Regulaminu Umowa stanowi udokumentowane polecenie Reklamodawcy jako administratora w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – tzw. RODO).
- W ramach korzystania z usług Podmiotu przetwarzającego, Reklamodawca powierza mu dane Użytkowników końcowych, obejmujące:
a) numer transakcji wykonanej w Sklepie Reklamodawcy
b) wartość transakcji wykonanej w Sklepie Reklamodawcy
c) datę i godzinę dokonania transakcji
d) adresy IP urządzenia, na którym transakcja została wykonana.
- Dane przekazywane są Podmiotowi przetwarzającemu przez Reklamodawcę za pomocą Kodu Trackującego, zaimplementowanego bezpośrednio na stronie internetowej Reklamodawcy. Podmiot przetwarzający nie będzie posiadać dostępu do danych umożliwiających jednoznaczną identyfikację osoby fizycznej w oparciu o posiadane dane jej dotyczące - dane przetwarzane przez Podmiot przetwarzający będą w każdym przypadku anonimowe.
- Podmiot przetwarzający oświadcza, że zobowiązuje się do wykorzystania danych wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji oferowanych usług.
- Podmiot przetwarzający oświadcza, iż po zakończeniu współpracy z Reklamodawcą przechowywać będzie anonimowe dane do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z usług świadczonych na podstawie Umowy.
- Podmiot przetwarzający może podpowierzyć, a więc powierzyć do przetwarzania powierzone mu dane innym podmiotom przetwarzającym, których usługi są niezbędne do bieżącej działalności Podmiotu przetwarzającego. W takiej sytuacji Podmiot przetwarzający zobowiązany jest zawrzeć stosowne umowy podpowierzenia danych, nakładające na ww. podmioty obowiązki analogiczne do tych określonych w Umowie.
- O chęci zawarcia umowy podpowierzenia, Podmiot przetwarzający poinformuje Reklamodawców mailowo, wskazując im stosowny czas na wniesienie sprzeciwu. W dniu zawarcia Umowy Podmiot przetwarzający planuje podpowierzyć dane hostingodawcy, tj. OVH SP. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu.
- Podmiot przetwarzający przy przetwarzaniu danych zobowiązuje się stosować środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych, zabezpieczyć dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
- Podmiot przetwarzający nie jest uprawniony do przekazywania danych osobom trzecim z wyłączeniem podmiotów podprzetwarzających oraz osób współpracujących lub pracujących dla Podmiotu przetwarzającego. W imieniu Podmiotu przetwarzającego powierzone dane osobowe mogą przetwarzać wyłącznie osoby, które uprzednio uzyskały od niego stosowne upoważnienie, zobowiązały się do zachowania poufności danych i zostały odpowiednio przeszkolone.
- W razie stwierdzenia naruszenia ochrony powierzonych danych, Podmiot przetwarzający zobowiązany jest bez zbędnej zwłoki zgłosić to Reklamodawcy.
- Strony zobowiązują się współpracować w wykonywaniu postanowień Umowy oraz postanowień RODO, w szczególności Podmiot przetwarzający będzie udzielać Reklamodawcy pomocy w odpowiadaniu na żądania i zapytania osób, których dane dotyczą, obejmujące swym zakresem dane objęte Umową, oraz w wypełnianiu innych obowiązków wynikających z RODO, jeśli Reklamodawca nie może ich wypełnić bez wsparcia Podmiotu przetwarzającego.
- Reklamodawca oraz Podmiot przetwarzający odpowiadają za szkody wyrządzone w związku z wykonywaniem postanowień Umowy, zgodnie z zasadami określonymi przez przepisy prawa, w szczególności RODO.
- W celu uniknięcia wątpliwości, Podmiot przetwarzający ponosi odpowiedzialność za działania lub zaniechania swoich pracowników i innych osób związanych z nim bezpośrednio, przy pomocy których przetwarza powierzone dane osobowe, jak za własne działania lub zaniechania.
§16
Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego ogłoszenia. Ogłoszenie następuje przez umieszczenie niniejszego Regulaminu na Platformie.
- WebePartners zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian postanowień zawartych w Regulaminie w każdym czasie bez podania przyczyny. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po 14 dniach od dnia ich ogłoszenia. Gdy zmiana Regulaminu skutkuje wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych, Reklamodawca ma prawo odstąpić od Umowy.
- Wszelka korespondencja listowna do webePartners powinna być kierowana na adres: webePartners Sp. z o.o., ul. Grabiszyńska 151, 53-434 Wrocław (adres do korespondencji).
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa polskiego, w tym przepisy RODO, ustawy o ochronie danych osobowych oraz Kodeksu cywilnego.
- Wszelkie spory mogące wynikać w związku z realizacją Umowy rozpatrywać będą właściwe dla siedziby webePartners sądy powszechne, a w stosunku do Reklamodawców będących konsumentami – sądy właściwe według przepisów ogólnych.
- Wszelkie zmiany do umowy wymagają formy dokumentowej pod rygorem nieważności.