Baza wiedzy

Wszystko co musisz wiedzieć o webeAds


webeAds to najprostszy system do marketingu afiliacyjnego dla ecommerce. To samoobsługowa platforma, która oferuje dostęp do wielotysięcznej bazy aktywnych wydawców i umożliwia samodzielne uruchomienie programu partnerskiego w modelu Cost Per Sale (prowizja od sprzedaży). Dzięki webeAds reklamodawcy mogą tworzyć własną sieć wydawców i współpracować z nimi na zasadach marketingu afiliacyjnego, płacąc wyłącznie za efekty sprzedaży.

Marketing afiliacyjny to jeden z rodzajów marketingu internetowego, polegający na współpracy reklamodawców z wydawcami, w której wydawca otrzymuje wynagrodzenie wyłącznie za dostarczenie efektów określonych przez reklamodawcę.

Dzięki webeAds, samoobsługowemu systemowi do marketingu afiliacyjnego dla ecommerce, sprzedawcy internetowi mogą podejmować współpracę z wydawcami i rozliczać się z nimi wyłącznie prowizyjnie od sprzedaży, do której dochodzi z polecenia wydawców.

Dowiedz się więcej z naszych opracowań:
System afiliacyjny dla e-commerce – jaka jest jego skuteczność i czy warto z niego skorzystać?
Reklama za prowizję, czyli jak sprzedawać więcej dzięki afiliacji
Jak wypromować sklep internetowy bez ryzyka
Programy partnerskie, czyli jak zwiększać sprzedaż w zamian za prowizję

webeAds to samoobsługowa platforma dla małych i średnich sklepów internetowych, które nie dysponują dużymi budżetami reklamowymi i chcą rozliczać reklamę wyłącznie za efekty. Dzięki funkcjom, jakie oferuje webeAds, reklamodawca samodzielnie uruchamia i rozwija program partnerski, i jednocześnie redukuje koszty jego uruchomienia do zera.

webeAds oferuje 30-dniowy, darmowy okres próbny, w czasie którego, bez ponoszenia jakiegokolwiek ryzyka, reklamodawca może uruchomić program partnerski dla swojego serwisu i przetestować sposób działania platformy.

Zasady działania webeAds i webePartners są dokładnie takie same, czyli umożliwiają reklamodawcom współpracę z wydawcami na zasadach marketingu afiliacyjnego w modelu Cost Per Sale (prowizja od sprzedaży). Systemy różnią się natomiast sposobem uruchamiania programu partnerskiego, rozpoczynania współpracy z wydawcami i rozwijania programu, co wpływa bezpośrednio na ilość pracy, jaką po swojej stronie musi wykonać reklamodawca.

webeAds
W webeAds reklamodawca działa samodzielnie w oparciu o Regulamin Współpracy, którego akceptacja umożliwia rejestrację konta reklamodawcy.

Schemat działania w webeAds:

  1. niezwłocznie po rejestracji konta, reklamodawca tworzy samodzielnie program partnerski w intuicyjnym kreatorze, który przeprowadza przez cały proces krok po kroku,
  2. reklamodawca samodzielnie ustala wysokość prowizji dla wydawców i może ją optymalizować w trakcie trwania programu
  3. następnie zaprasza do programu własnych wydawców oraz z bazy webeAds, do której otrzymuje dostęp po rejestracji konta reklamodawcy,
  4. reklamodawca samodzielnie dba o rozwój swojego programu i współpracy z wydawcami, dzięki dostępnym narzędziom na platformie webeAds

webePartners
W webePartners współpraca opiera się na podstawie Umowy Współpracy, która jest podpisywana w formie tradycyjnej. Reklamodawca otrzymuje pomoc Account Managera na etapie uruchamiania programu partnerskiego, a następnie wsparcie Account Managera podczas rozwijania współpracy z wydawcami.

Schemat działania w webePartners:

  1. reklamodawca podpisuje umowę w formie tradycyjnej i w porozumienie z Account Managerem ustala wysokość prowizji dla wydawców, dokumenty przesyła do webePartners
  2. reklamodawca nie może samodzielnie zmieniać warunków wynagradzania wydawców, wszelkie zmiany do umowy odbywają się przez Account Managera
  3. Account Manager tworzy dla reklamodawcy program partnerski i przeprowadza go przez proces integracji z Sales Trackingiem (systemem śledzenia sprzedaży)
  4. reklamodawca zaprasza do programu własnych wydawców oraz z bazy webePartners, do której otrzymuje dostęp w ramach współpracy
  5. reklamodawca może liczyć na pomoc i wskazówki od Affiliate Managera w procesie tworzenia sieci wydawców i rozwijania programu partnerskiego.

webeAds i webePartners zapewniają:

  • pełną funkcjonalność uruchamiania programu
  • dedykowaną podstronę programu partnerskiego
  • pełną ofertę narzędzi dla wydawców
  • system komunikacji z wydawcami
  • zbiorcze rozliczanie z wydawcami
  • szczegółowe statystyki generowanego ruchu i transakcji
  • pełne raporty transakcji i akcji
  • dowolną liczbę własnych wydawców
  • dowolną liczbę kreacji reklamowych
  • dowolną liczbę kodów rabatowych

Nie, istniejący klienci webePartners nie mogą przełączyć się na webeAds. webeAds to narzędzie stworzone z myślą o firmach rozpoczynających działalność i mniejszych sklepach internetowych, które samodzielnie będą zarządzały swoim programem partnerskim i tworzyły sieć wydawców afiliacyjnych.

Aby zacząć sprzedawać poprzez webeAds wystarczy:

  1. zarejestrować konto reklamodawcy na webeads.webepartners.pl/customer/register
  2. uzupełnić dane firmowe
  3. zaakceptować Regulamin Platformy

Założenie konta reklamodawcy trwa maksymalnie kilka minut i wymaga uzupełnienia podstawowych danych firmowych reklamodawcy po rejestracji konta na webeads.webepartners.pl/customer/register.

Reklamodawca powinien posiadać pełną zdolność do czynności prawnych. W przypadku osób fizycznych, które nie posiadają pełnej zdolności do czynności prawnych, rejestracja jest możliwa wyłącznie w przypadku wyrażenia na jej dokonanie zgody przez opiekunów prawnych takiej osoby.

Aby zarejestrować Konto Reklamodawcy, reklamodawca musi posiadać prawo do obsługi serwisu internetowego, który chce zintegrować z webeAds, na którym może dojść do sprzedaży produktów lub usług.

Po rejestracji i zalogowaniu na swoje konto reklamodawca ma dostęp do kreatora programu partnerskiego, który przeprowadza go przez proces tworzenia programu.

Na etapie tworzenia programu partnerskiego reklamodawca określa warunki programu, czyli wysokość prowizji dla wydawcy. Poziom prowizji powinien być opłacalny dla reklamodawcy, ale jednocześnie atrakcyjny dla wydawcy. Od warunków programu zależy, czy wydawcy zdecydują się na dołączenie do programu i promowanie oferty reklamodawcy. Należy pamiętać, że całe ryzyko niepowodzenia przejmują na siebie wydawcy, dlatego im wyższa prowizja, tym większa szansa powodzenia programu partnerskiego.

Tak, reklamodawca może różnicować prowizje dla wybranych wydawców lub grup wydawców.

Aby docenić działania poszczególnych wydawców, reklamodawca może stworzyć dodatkowy program premium z wyższą wartością prowizji i zaprosić do niego najlepszych wydawców.

Podobnie może działać w drugą stronę. Jeśli współpraca z wydawcą lub grupą wydawców wymaga optymalizacji i konieczne jest obniżenie prowizji, reklamodawca tworzy program partnerski z niższą prowizją i zaprasza do niego wybranych wydawców.

webeAds to samoobsługowa, intuicyjna platforma do uruchamiania i prowadzenia programów partnerskich. Dzięki temu koszty zostały obniżone do minimum, a reklamodawcy, przejmując na siebie część obowiązków, mogą korzystać z rozwiązań afiliacyjnych bez konieczności ponoszenia wysokich opłat wstępnych.

Po rejestracji w webeAds reklamodawca jest prowadzony przez tutorial, który wskazuje dokładnie jakie działania musi kolejno podejmować, aby stworzyć program i zacząć współpracę z wydawcami.

Platforma webeAds udostępnia również Centrum Wiedzy, z którego można skorzystać, aby poznać działanie poszczególnych funkcji platformy.

Jeśli nadal nie znajdziesz rozwiązania dla swojego problemu, możesz skorzystać z Centrum Pomocy i przesłać do nas zapytanie, na które odpowiemy najszybciej jak to możliwe.

webeAds działa w oparciu o autorski kod trackingowy, wykorzystujący najnowszą technologię, opracowaną i wykorzystywaną przez sieć afiliacyjną webePartners. Kod trackingowy zapewnia prawidłowe śledzenie ruchu i sprzedaży generowanych przez wydawców, uczestniczących w programach partnerskich. Bez implementacji kodu trackingowego, nie ma możliwości współpracy z wydawcami w modelu prowizyjnym Cost Per Sale.

Na etapie tworzenia programu partnerskiego, reklamodawca implementuje na swojej stronie kod trackingowy. webeAds dostarcza rozwiązanie plug-and-play, które umożliwia szybką integrację serwisu. Wystarczy postępować zgodnie z dostarczoną instrukcją “krok po kroku” lub skorzystać z odpowiedniej wtyczki.

Kod trackingowy monitoruje ruch i transakcje generowane przez Wydawców poprzez narzędzia afiliacyjne, na komputerach i urządzeniach mobilnych. Następnie zestawia dane w szczegółowych statystykach dostępnych w panelu reklamodawcy. Zestawia generowane przez wydawców transakcje i nalicza należne prowizje zgodnie z ustaloną wysokością prowizji i wybranym pakietem webeAds.

Kod trackingowy zapewnia dostarczanie szczegółowych statystyk w czasie rzeczywistym, dzięki czemu Reklamodawca może analizować i optymalizować współpracę z Wydawcami na każdym etapie współpracy.

Model Cost Per Sale jest modelem czysto efektywnościowym, czyli wydawcy otrzymują prowizyjne wynagrodzenie wyłącznie za dostarczenie sprzedaży. Aby ten model był opłacalny dla wydawców, konieczne jest zagwarantowanie im okresu żywotności cookies.

Okres żywotności plików cookie jest to czas, przez jaki wydawca jest wynagradzany za zakupy klienta w sklepie reklamodawcy. Domyślny czas trwania cookie wynosi 30 dni. Oznacza to, że jeśli klient wejdzie do sklepu reklamodawcy poprzez link afiliacyjny, opublikowany przez wydawcę i nic nie kupi przy pierwszej wizycie, ale wróci do sklepu w ciągu 30 dni i dokona zakupu, wydawcy nadal zostanie naliczona prowizja od tych zakupów.

Pliki cookies – czy można skrócić okres żywotności cookies
Czas trwania cookie dla programów partnerskich na platformie webeAds ustawiony jest domyślnie na 30 dni. Jest to minimum, jakie należy zagwarantować wydawcy, aby chciał on współpracować w modelu Cost Per Sale. Dlatego reklamodawca nie ma możliwości zmiany okresu żywotności cookies.

Własna sieć wydawców
webeAds to platforma, które ma na celu zwiększenie sprzedaży poprzez system poleceń wydawców online. Punktem wyjścia jest zaangażowanie do współpracy jak najwięcej wydawców internetowych. Następnie wydawcy polecają wybrane produkty i przekierowują ruch do strony reklamodawcy przy pomocy narzędzi afiliacyjnych: linków afiliacyjnych, widżetów produktowych, plików xml czy banerów.

Dzięki webeAds reklamodawca ma możliwość stworzenia własnej sieci różnorodnych wydawców, którymi są: blogerzy, YouTuberzy, użytkownicy mediów społecznościowych (Instagram, Facebook, TikTok), wszelkiego rodzaju serwisy tematyczne, porównywarki i wyszukiwarki produktów, serwisy rabatowe, systemy remarketingowe, a także specjaliści SEO i GoogleAds.

Prężnie działająca sieć wirtualnych wydawców stanowi o sukcesie programu. webeAds to najlepsze narzędzie do budowania i powiększania sieci wydawców, gdyż do bazy Affiliate Marketplace codziennie dołączają nowi wydawcy, nastawienia na współpracę efektywnościową.

Zoptymalizowane koszty reklamy
W webeAds reklamodawca samodzielnie ustala warunki programu partnerskiego na opłacalnym dla siebie poziomie. Dzięki temu prowizja, którą dzieli się z wydawcami, nie przewyższa osiąganych zysków ze sprzedaży.

Reklamodawca nie wypłaca również prowizji od transakcji, które nie zostały poprawnie sfinalizowane, kupujący nie opłacił produktu, nie odebrał przesyłki lub zwrócił towar. W takich przypadkach reklamodawca ma prawo odrzucić prowizję w systemie afiliacyjnym. Nie ponosi więc kosztów, gdy sam nie zarabia.

Sprawna współpraca z wydawcami
Działania afiliacyjne nie wymagają od reklamodawcy dostarczania banerów i grafik, dzięki czemu nie musi on zlecać ich przygotowania. Współpraca z wydawcami głównie opiera się o narzędzia afiliacyjne, które dostarcza webeAds. Dzięki tym narzędziom wydawcy samodzielnie generują linki afiliacyjne, widgety produktowe lub pliki xml, które umożliwiają zróżnicowaną promocję produktów z oferty reklamodawcy.

Niskie ryzyko straty
Dzięki webeAds reklamodawca prowadzi marketing w modelu Cost Per Sale, czyli dzieli się z wydawcami prowizją od sprzedaży. Ryzyko niepowodzenia działań przejmują wydawcy, ponieważ jeśli ich działania nie doprowadzą do sprzedaży, to nie otrzymają swojej prowizji. To doskonałe rozwiązanie dla reklamodawców, które mają pewność, że ponoszą koszty tylko wówczas, gdy sami zarabiają.

Wizerunek jako wartość dodana
webeAds rozlicza marketing na stronach wydawców na podstawie dostarczonych i zweryfikowanych akcji. Jeśli nie dochodzi do sprzedaży, reklamodawca nie ponosi kosztów, choć reklama pojawiła się na powierzchniach wydawców. Otrzymuje kampanię wizerunkową jako wartość dodaną do współpracy z wydawcami na platformie webeAds.

webeAds oferuje 30-dniowy, darmowy okres próbny. Po tym okresie można zrezygnować z kontynuowania współpracy i zamknąć konto bez podawania przyczyny.

W czasie 30-dniowego okresu próbnego reklamodawca ma dostęp do wszystkich funkcjonalności webeAds, dzięki czemu bez ryzyka i zobowiązań możesz testować możliwości oferowane przez webeAds.

Po 30 dniach zostaje wystawiona faktura pro forma zgodnie z wybranym pakietem, po opłaceniu której dostęp do konta webeAds zostaje przedłużony. Brak płatności powoduje automatyczną blokadę konta, rozwiązanie Umowy Współpracy i wstrzymanie naliczania opłat abonamentowych.

Darmowy okres – wygenerowane transakcje w czasie testowania platformy
W ramach okresu próbnego reklamodawca otrzymuje dostęp do w pełni funkcjonującego konta. Po utworzeniu programu otrzymuje możliwość zapraszania do programu własnych wydawców, jak i z bazy Affiliate Marketplace.

Reklamodawca nie płaci opłaty abonamentowej za pierwsze 30 dni, jednak w przypadku wygenerowania transakcji przez wydawców, jest zobowiązany do opłacenia zweryfikowanych i zaakceptowanych prowizji.

Sieć wydawców tworzą właściciele różnorodnych serwisów internetowych: blogerzy, YouTuberzy, użytkownicy mediów społecznościowych (Instagram, Facebook, TikTok), wszelkiego rodzaju serwisy teatyczne, porównywarki i wyszukiwarki produktów, serwisy rabatowe, systemy remarketingowe, a także specjaliści SEO i GoogleAds.

Każdy z nich promuje reklamodawców zgodnie ze swoimi umiejętnościami i technicznymi możliwościami. Promocja ma na celu przekierowanie ruchu do strony reklamodawcy i doprowadzenie tam do transakcji.

Marketing afiliacyjny jest często nazywany marketingiem poleceń, gdzie wydawcy nie reklamują wybranej marki czy sklepu, ale polecają i zachęcają do kupna konkretnie wybranych produktów ze względu na ich dobrą jakość, wysokie parametry czy atrakcyjną cenę. Dlatego wydawcy dokładają wielu starań, aby trafnie dobierać rekomendowane produkty.

Aby każdy wydawca mógł polecać produkty na swojej stronie, webeAds oferuje różnorodne narzędzia, które umożliwiają prezentację produktów z programów partnerskich i wspomagają sprzedaż.

Link afiliacyjny
Najprostszym i najpopularniejszym narzędziem jest link afiliacyjny. Ma on najbardziej powszechne zastosowanie, gdyż wydawca nie musi posiadać własnej strony, aby móc zarabiać. Dzięki linkom afiliacyjnym wydawcy mogą polecać produkty reklamodawców na stronach internetowych, a także na swoich profilach w mediach społecznościowych, przesyłać linki poprzez komunikatory czy zamieszczać w komentarzach.

Dowiedz się więcej: Dlaczego blogerzy i użytkownicy social mediów kochają linki afiliacyjne?

Widget produktowy
Widgety najchętniej wykorzystują blogerzy i serwisy tematyczne. Są doskonałą alternatywą dla banerów reklamowych. Zamiast gotowej grafiki przedstawiają zdjęcia wybranych produktów. Jednak, aby korzystać w widgetów wydawca musi posiadać własną stronę, gdzie może widget zamieścić. Za pomocą widgetów można przedstawić od kilku do nawet kilkudziesięciu produktów i bardzo łatwo dopasować je graficznie do swojej strony, aby były uzupełnieniem prezentowanych treści.

Dowiedz się więcej: Widgety produktowe – narzędzie do zarabiania. Czym są i jak je tworzyć?

Pliki xml
Plik xml (inaczej feed produktowy) zawiera asortyment sklepu internetowego wraz ze zdjęciami produktów, nazwami, cenami i konkretną specyfikacją. Z plików xml korzystają najczęściej porównywarki cenowe oraz wyszukiwarki produktów. W webeAds pliki xml są również niezbędne do tworzenia widgetów produktowych, dlatego warto dbać o dostarczenie poprawnego pliku xml i jego systematyczne aktualizowanie.

Dowiedz się więcej: Plik XML, co to jest i jakie ma zastosowanie w afiliacji?

Kody rabatowe
webeAds oferuje Reklamodawcom możliwość przekazywania wydawcom kodów uniwersalnych lub ekskluzywnych, bez ograniczenia ilościowego.
Z kodów nie korzystają wyłącznie serwisy rabatowe, ale również inni wydawcy, którzy zamieszczają je na swoich stronach, blogach, facebookowych fanpage’ach czy profilach instagramowych, łącząc je z linkiem afiliacyjnym.
Kody rabatowe bardzo skutecznie pobudzają sprzedaż i zachęcają wydawców do działania. Po otrzymaniu kodu wydawca może przekazywać go dalej swoim odbiorcom i tym bardziej zachęcać ich do zakupów w sklepie wybranego reklamodawcy.

Dowiedz się więcej: Kody rabatowe – co warto o nich wiedzieć?

Dzięki narzędziom, jakie oferuje wydawcom webeAds, reklamodawca nie musi dostarczać dodatkowych kreacji reklamowych, ale może, jeśli je posiada. webeAds umożliwia reklamodawcom udostępnianie banerów reklamowych w różnych rozmiarach i bez ograniczeń ilościowych.

Banery są wciąż chętnie wykorzystywane przez wydawców posiadających serwisy tematyczne. Najchętniej wydawcy korzystają z banerów tworzonych na szczególne akcje specjalne czy te, wspomagające konkretne promocje.

Dowiedz się więcej: Banery reklamowe w sieci. Jak z nich korzystać, aby zarabiać

Dołączenie do webeAds jest bezpłatne, jak również pierwsze 30 dni okresu próbnego. Za kolejne miesiące naliczana jest opłata abonamentowa, zgodnie z wybranym podczas rejestracji pakietem.

Do miesięcznej opłaty abonamentowej doliczana jest zaakceptowana przez reklamodawcę prowizja dla wydawców oraz prowizja dla sieci webeAds, zgodnie z wybranym pakietem.

Przykład:
Reklamodawca wybrał pakiet Premium i ustalił w swoim programie partnerskim wynagrodzenie dla wydawców na poziomie 8% prowizji od wartości zamówienia. W ciągu miesiąca wydawcy wygenerowali w sklepie reklamodawcy sprzedaż na całkowitą wartość 15 000 zł, czyli zarobili łącznie 1200 zł prowizji. Całkowity koszt reklamodawcy, po okresie próbnym wyniesie: 399 zł (abonament) + 1200 zł prowizji dla wydawcy + 300 zł prowizji dla webeAds, w sumie 1899 zł netto.

Po zarejestrowaniu transakcji z polecenia wydawcy przez webeAds, transakcja zostaje wyświetlona w panelu reklamodawcy i wydawcy, i zostaje jej przypisany status “oczekująca”. Oznacza to, że transakcja czeka na weryfikację przez reklamodawcę.

Reklamodawca ma stały wgląd w statystyki sprzedaży w swoim panelu na Koncie Reklamodawcy i ma obowiązek zweryfikować (zaakceptować lub odrzucić) oczekujące zamówienia w ciągu 30 dni od dnia zarejestrowania transakcji przez webeAds.

Wszystkim transakcjom zaakceptowanym przypisywany jest status „zaakceptowana”. Od transakcji zaakceptowanych reklamodawca wypłaca wydawcom ustaloną prowizję. Raz w miesiącu, 1. dnia każdego miesiąca, reklamodawca otrzymuje zbiorczą fakturę, w skład której wchodzą wszystkie prowizje zaakceptowane, do dnia wystawienia faktury.

Reklamodawca może odrzucić transakcję, jeśli kupujący nie opłacił zamówienia lub zwrócił towar w gwarantowanym terminie na zwrot. Przechodzi ona wówczas w status “odrzucona”. Od transakcji odrzuconych, prowizja nie jest doliczana do miesięcznych kosztów i nie jest wypłacana wydawcom.

Rozliczenie odbywa się w cyklu miesięcznym. Pierwszego dnia każdego miesiąca reklamodawca drogą mailową otrzymuje zbiorczą fakturę, zawierająca wszystkie zaakceptowane transakcje, dla wszystkich wydawców, do dnia wystawienia faktury. Po zakończeniu darmowego okresu próbnego, do faktury zostaje doliczona również kwota abonamentowa, zgodnie z wybranym pakietem.

webeAds zajmuje się rozliczaniem z wydawcami uczestniczącymi w programie partnerskim. Reklamodawca nie musi przelewać prowizji każdemu wydawcy osobno. Reklamodawca przelewa sumę prowizji dla wydawców na podstawie otrzymanej faktury, a webeAds rozdysponowuje je odpowiednio wśród wydawców.

Wydawcy mogą wypłacać prowizje wyłącznie opłacone przez reklamodawcę. Prowizje opłacone są oznaczone w panelu wydawcy statusem “do wypłaty”. Wydawcy zgłaszają chęć wypłaty prowizji w swoim panelu wydawcy, w dowolnym momencie. Wypłaty są realizowane przez webeAds na podstawie dostarczonych przez nich rachunków lub faktur.

Umowa współpracy na platformie webeAds zawarta jest na czas nieokreślony. W przypadku rezygnacji ze współpracy reklamodawca może wypowiedzieć umowę w każdym momencie. Anulowanie wybranego podczas rejestracji pakietu w Koncie Reklamodawcy jest jednoznaczne z wypowiedzeniem umowy przez Reklamodawcę, ze skutkiem na koniec trwającego okresu abonamentowego

Reklamodawca ma obowiązek wypłacenia prowizji od wygenerowanych transakcji także po rezygnacji ze współpracy i wygaśnięciu umowy, jeśli transakcje zostały wygenerowane w okresie żywotności cookies, zgodnie z treścią Regulaminu zaakceptowanego podczas rejestracji oraz warunkami programu partnerskiego, ustalonymi przez reklamodawcę.