Marketing afiliacyjny, zwany także marketingiem partnerskim, to marketing rozliczany za efekty, polegający na promowaniu produktów i usług na powierzchniach online należących do wydawców afiliacyjnych. Wydawcy otrzymują prowizję za każdą wygenerowaną sprzedaż lub inną pożądaną akcję, która dojdzie do skutku dzięki ich działaniom promocyjnym.
To skuteczna strategia promocyjna polegająca na promowaniu produktów i usług na powierzchniach online należących do wydawców afiliacyjnych, zwana również marketingiem partnerskim. W tym modelu reklamodawcy z branży e-commerce płacą tylko za konkretny efekt w postaci sprzedaży, co sprawia, że ta forma reklamy jest efektywna i opłacalna.
W marketingu afiliacyjnym reklamodawca współpracuje z wydawcami na określonych przez siebie zasadach wynagradzania. Oferuje program partnerski, do którego dołącza wydawca i promuje jego produkty lub usługi, które można zakupić po kliknięciu w link afiliacyjny. Linki afiliacyjne są unikalne dla danego wydawcy, co umożliwia śledzenie skuteczności jego działań. Gdy potencjalny klient kliknie link i dokona zakupu, wydawca otrzymuje prowizję.
Linki afiliacyjne mogą być dodawane lub podpinane i pod różnorodne nośniki reklamowe: banery statyczne i dynamiczne, widżety produktowe, filmy i kreacje wideo, posty, relacje i rolki w mediach społecznościowych, kreacje mailingowe, a także zewnętrzne systemy reklamowe. Dzięki temu możliwa jest jednoczesna współpraca z wieloma wydawcami.
Dowiedz się więcej:
Marketing afiliacyjny – dobra strategia, aby osiągać systematyczny wzrost sprzedaży
Niskie koszty wejścia – Uruchomienie programu partnerskiego nie wymaga dużych nakładów finansowych. Na platformie afiliacyjnej webeAds reklamodawca uruchamia program za darmo, w ramach bezpłatnego okresu próbnego. Jest to idealna opcja, także dla małych firm z niewielkimi budżetami reklamowymi, które muszą być ostrożne w swoich działaniach.
Niskie ryzyko finansowe – Reklamodawca z branży e-commerce płaci tylko za wyniki w postaci sprzedaży. Prowizje są wypłacane tylko wtedy, gdy transakcja zostanie poprawnie sfinalizowana, co sprawia, że ryzyko przepłacenia za działania reklamowe jest sprowadzone do minimum.
Zwiększenie zasięgu – Marketing afiliacyjny pozwala reklamodawcom dotrzeć do szerszej grupy odbiorców, dzięki różnorodnym działaniom wydawców. Wydawcy promują produkty na różnych platformach za pomocą różnorodnych narzędzi i nośników reklamowych, dlatego możliwe jest dotarcie do nowych segmentów rynku.
Skalowalność – Program partnerski można rozwijać przez wiele lat. Reklamodawca może zwiększać liczbę wydawców w miarę rozwoju swojego biznesu, co pozwala na ciągłe zwiększanie zasięgu i generowanie większych przychodów.
Baza wydawców – Dzięki programowi partnerskiemu reklamodawca buduje sieć wydawców, którzy są nastawieni na długofalową współpracę rozliczaną za efekty. Poprzez programy partnerskie reklamodawca może współpracować z setkami, tysiącami, a nawet dziesiątkami tysięcy wydawców, którzy promują ich produkty i markę.
Jeden z najstarszych programów partnerskich należy do Amazona, który prowadzi program dla wydawców od 1997 roku i mogą do niego dołączać wydawcy ze wszystkich rynków, na którym działa Amazon.
Różnorodność działań – Dzięki współpracy z różnorodnymi wydawcami, reklamodawca ma możliwość realizacji niestandardowych akcji promocyjnych, co dodatkowo przyczynia się do dobrego wizerunku marki i wzrostu sprzedaży.
Optymalizacja działań – Programy partnerskie w marketingu afiliacyjnym można łatwo dostosowywać do potrzeb firmy i rynku. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby eksperymentować z różnymi stawkami prowizji dla różnych grup wydawców lub pojedynczych wydawców, a także strategiami promocyjnymi na wybrane produkty, kodami rabatowymi, kreacjami promocyjnymi czy okazyjnymi kampaniami barterowymi i w modelach hybrydowych. Zaawansowane systemy śledzenia pozwalają na dokładne monitorowanie wyników kampanii afiliacyjnych. Możesz analizować dane, aby optymalizować swoje działania i poprawiać efektywność programu.
Z perspektywy klienta, marketing afiliacyjny stanowi źródło wartościowych rekomendacji i ofert specjalnych. Docierając do produktów lub usług reklamodawcy poprzez linki afiliacyjne, konsumenci często mogą liczyć na:
Sieć afiliacyjna to platforma, która łączy reklamodawców z wydawcami afiliacyjnymi. Dzięki sieci afiliacyjnej, wydawcy w jednym miejscu mogą dołączyć do wielu, nawet do setek programów partnerskich, z kolei reklamodawcy mogą liczyć na dostęp do wielotysięcznej i różnorodnej bazy wydawców.
Sieć afiliacyjna gwarantuje oprogramowanie i całe zaplecze techniczne, aby współpraca reklamodawców z wydawcami w ramach programu partnerskiego była możliwa. Wydawcy mają nieodpłatny dostęp do narzędzi afiliacyjnych, dzięki którym mogą efektywnie promować produkty.
System afiliacyjny śledzi i analizuje ruch generowany przez wydawców do stron reklamodawców, zlicza konwersje i nalicza odpowiednio prowizje. Zapewnia walidację wygenerowanych transakcji i zbiorcze rozliczanie z wydawcami.
Zarówno wydawcy, jak i reklamodawcy mają dostęp do szczegółowych statystyk ruchu i sprzedaży z prowadzonych działań, dzięki czemu mogą je optymalizować na każdym etapie współpracy.
Dowiedz się więcej:
System afiliacyjny dla e-commerce – jaka jest jego skuteczność i czy warto z niego skorzystać?
Cost Per Sale (CPS) to model rozliczania kampanii reklamowych prowizyjnie od sprzedaży. Stanowi efektywny kompromis korzyści dla wydawców i reklamodawców w branży e-commerce.
Reklamodawca ustala wartość prowizji jaką chce podzielić się z wydawcą, gdy ten, na skutek swoich działań promocyjnych i poleceń, doprowadzi do sprzedaży w sklepie reklamodawcy. W tym układzie ryzyko prowadzenia kampanii spoczywa głównie na wydawcy, ponieważ reklamodawca płaci dopiero po poprawnie sfinalizowanej transakcji. Dodatkową korzyścią dla reklamodawcy jest brak kosztów za wyświetlenia czy kliknięcia, co oznacza, że otrzymuje również działania wizerunkowe bez konieczności dodatkowych opłat, jeśli nie dochodzi do transakcji.
Korzyści dla reklamodawcy:
Dla wydawców model Cost Per Sale jest również atrakcyjny, gdyż gwarantuje długofalową współpracę z reklamodawcami i dowolność w działaniu. Najlepsi wydawcy umiejętnie dobierają marki i produkty, które polecają swoim użytkownikom, dzięki czemu osiągają wysokie konwersje sprzedaży.
Korzyści dla wydawcy:
Dowiedz się więcej:
Cost Per Sale – model płatności, który opanuje rynek e-commerce
Żywotność cookies w afiliacji to okres, przez jaki system afiliacyjny przypisuje transakcję do wydawcy, który doprowadził swojego użytkownika do kliknięcia w nośnik reklamowy (link afiliacyjny, baner, widget czy wideo).
W modelach efektywnościowych Cost Per Sale i Cost Per Lead, standardowa żywotność plików cookies wynosi 30 dni. Oznacza to, że odesłany przez wydawcę klient, nie musi od razu dokonać zakupu w sklepie reklamodawcy. Jeżeli klient nie dokona zakupu podczas pierwszej wizyty w sklepie, ale zdecyduje się sfinalizować transakcję w późniejszym terminie, prowizja nadal trafi do wydawcy. Co ważne, aby prowizja została przypisana wydawcy, klient nie musi ponownie trafić do sklepu za pośrednictwem linku, widgetu czy banera afiliacyjnego. Kupujący może wejść do sklepu bezpośrednio lub z innego źródła.
Klient ma zatem cały miesiąc, żeby podjąć decyzję i sprawić, że wydawca otrzyma prowizję. To 30-dniowa żywotność cookies sprawia, że wydawcy podejmują współpracę w Model Cost Per Sale.
Czas żywotności cookies dla programów partnerskich na platformie webeAds ustawiony jest domyślnie na 30 dni. Jest to minimum, jakie należy zagwarantować wydawcy, aby chciał on współpracować w modelu Cost Per Sale. Dlatego reklamodawca nie ma możliwości zmiany okresu żywotności cookies.
Dowiedz się więcej:
Pliki cookie w marketingu: Jak zwiększyć sprzedaż dzięki ciasteczkom?
W kampaniach afiliacyjnych mogą być wykorzystywane również inne modele współpracy:
Często w działaniach z wydawcami, reklamodawcy wprowadzają hybrydowe kombinacje efektywnościowych modeli:
Cost Per Lead (CPL) - płatność za dostarczenie leada.
Leadem, czyli akcją, którą należy dostarczyć, aby otrzymać wynagrodzenie może być:
Dowiedz się więcej:
Cost Per Lead (CPL) – jak działa popularny model rozliczeń?
Cost Per Click (CPC) - płatność za każde kliknięcie w nośnik reklamowy.
Model rozliczania najczęściej stosowany w kampaniach:
Bardzo często model CPC jest uzupełnieniem modeli hybrydowych:
Dzięki temu można śledzić efektywność kampanii prowadzonych w rozliczeniu za kliknięcia.
Dowiedz się więcej:
CPC co to? Zrozumienie i wykorzystanie Cost Per Click w afiliacji
webeAds to system afiliacyjny, umożliwiający samodzielne wdrożenie marketingu afiliacyjnego dla branży e-commerce. Tak jak sieć afiliacyjna, system webeAds zapewnia reklamodawcom:
webeAds to samoobsługowa platforma dla małych i średnich sklepów internetowych, które nie dysponują dużymi budżetami reklamowymi i chcą rozliczać reklamę wyłącznie za efekty. Dzięki funkcjom, jakie oferuje webeAds, reklamodawca samodzielnie uruchamia i rozwija program partnerski, jednocześnie redukując koszty jego uruchomienia do zera.
webeAds oferuje 30-dniowy darmowy okres próbny, w czasie którego bez ponoszenia jakiegokolwiek ryzyka, reklamodawca może uruchomić program partnerski dla swojego serwisu i przetestować sposób działania platformy.
Założenie konta reklamodawcy trwa maksymalnie kilka minut i wymaga uzupełnienia podstawowych danych firmowych po rejestracji konta na https://panel.webepartners.pl/webeads/register
Aby zarejestrować Konto Reklamodawcy, reklamodawca musi posiadać prawo do obsługi serwisu internetowego, który chce zintegrować z webeAds, na którym może dojść do sprzedaży produktów lub usług.
Reklamodawca powinien posiadać pełną zdolność do czynności prawnych. W przypadku osób fizycznych, które nie posiadają pełnej zdolności do czynności prawnych, rejestracja jest możliwa wyłącznie w przypadku wyrażenia na jej dokonanie zgody przez opiekunów prawnych takiej osoby.
Zasady działania webeAds i webePartners są dokładnie takie same, czyli umożliwiają reklamodawcom współpracę z wydawcami na zasadach marketingu afiliacyjnego w modelu Cost Per Sale (prowizja od sprzedaży). Systemy różnią się natomiast sposobem uruchamiania programu partnerskiego, rozpoczynania współpracy z wydawcami i rozwijania programu, co wpływa bezpośrednio na ilość pracy, jaką po swojej stronie musi wykonać reklamodawca.
webeAds
W webeAds reklamodawca działa samodzielnie na podstawie Regulaminu Współpracy, którego akceptacja umożliwia rejestrację konta reklamodawcy.
Schemat działania w webeAds:
webePartners
W webePartners współpraca opiera się na podstawie Umowy Współpracy, która jest podpisywana w formie tradycyjnej. Reklamodawca otrzymuje pomoc Account Managera na etapie uruchamiania programu partnerskiego, a następnie wsparcie Affiliate Managera podczas rozwijania współpracy z wydawcami.
Schemat działania w webePartners:
webeAds i webePartners zapewniają:
Zoptymalizowane koszty reklamy
W webeAds reklamodawca samodzielnie ustala warunki programu partnerskiego na opłacalnym dla siebie poziomie. Dzięki temu prowizja, którą dzieli się z wydawcami, nie przewyższa osiąganych zysków ze sprzedaży.
Reklamodawca nie wypłaca również prowizji od transakcji, które nie zostały poprawnie sfinalizowane, kupujący nie opłacił produktu, nie odebrał przesyłki lub zwrócił towar. W takich przypadkach reklamodawca ma prawo odrzucić prowizję w systemie afiliacyjnym. Nie ponosi więc kosztów, gdy sam nie zarabia.
Sprawna współpraca z wydawcami
Działania afiliacyjne nie wymagają od reklamodawcy dostarczania banerów i grafik, dzięki czemu nie musi on zlecać ich przygotowania. Współpraca z wydawcami głównie opiera się o narzędzia afiliacyjne, które dostarcza webeAds. Dzięki tym narzędziom wydawcy samodzielnie generują linki afiliacyjne, widgety produktowe lub pliki xml, które umożliwiają zróżnicowaną promocję produktów z oferty reklamodawcy.
Niskie ryzyko straty
Dzięki webeAds reklamodawca prowadzi marketing w modelu Cost Per Sale, czyli dzieli się z wydawcami prowizją od sprzedaży. Ryzyko niepowodzenia działań przejmują wydawcy, ponieważ jeśli ich działania nie doprowadzą do sprzedaży, to nie otrzymają swojej prowizji. To doskonałe rozwiązanie dla reklamodawców, którzy mają pewność, że ponoszą koszty tylko wówczas, gdy sami zarabiają.
Własna sieć wydawców
webeAds to platforma, która ma na celu zwiększenie sprzedaży poprzez system poleceń wydawców online. Dzięki webeAds reklamodawca ma możliwość stworzenia własnej sieci różnorodnych wydawców, którymi są: blogerzy, YouTuberzy, użytkownicy mediów społecznościowych (Instagram, Facebook, TikTok), wszelkiego rodzaju serwisy tematyczne, porównywarki i wyszukiwarki produktów, serwisy rabatowe, systemy remarketingowe, a także specjaliści SEO i Google Ads.
Następnie wydawcy polecają wybrane produkty i przekierowują ruch do strony reklamodawcy przy pomocy narzędzi afiliacyjnych: linków afiliacyjnych, widżetów produktowych, plików xml czy banerów.
Wizerunek jako wartość dodana
webeAds rozlicza marketing na stronach wydawców na podstawie dostarczonych i zweryfikowanych akcji. Jeśli nie dochodzi do sprzedaży, reklamodawca nie ponosi kosztów, choć reklama pojawiła się na powierzchniach wydawców. Otrzymuje kampanię wizerunkową jako wartość dodaną do współpracy z wydawcami na platformie webeAds.
Aby zacząć sprzedawać poprzez webeAds, wystarczy:
webeAds oferuje 30-dniowy, darmowy okres próbny. Po tym okresie można zrezygnować z kontynuowania współpracy i zamknąć konto bez podawania przyczyny.
Podczas 30-dniowego okresu próbnego reklamodawca otrzymuje pełen dostęp do funkcjonalności platformy webeAds, co pozwala na testowanie jej możliwości bez ryzyka i zobowiązań.
Po 30 dniach zostaje wystawiona faktura pro forma zgodnie z wybranym pakietem, po opłaceniu której dostęp do konta webeAds zostaje przedłużony. Brak płatności powoduje automatyczną blokadę konta, rozwiązanie Umowy Współpracy i wstrzymanie naliczania opłat abonamentowych.
Wygenerowane transakcje w czasie darmowego okresu próbnego
W ramach okresu próbnego reklamodawca otrzymuje dostęp do w pełni funkcjonującego konta. Po utworzeniu programu otrzymuje możliwość zapraszania do programu własnych wydawców, jak i z bazy Affiliate Marketplace.
Reklamodawca nie płaci opłaty abonamentowej za pierwsze 30 dni, jednak w przypadku wygenerowania transakcji przez wydawców, jest zobowiązany do opłacenia zweryfikowanych i zaakceptowanych prowizji.
Dołączenie do webeAds jest bezpłatne, jak również pierwsze 30 dni okresu próbnego. Za kolejne miesiące naliczana jest opłata abonamentowa, zgodnie z wybranym podczas rejestracji pakietem. Aktualne ceny abonamentu znajdują się w Cenniku na stronie webeads.pl.
Do miesięcznej opłaty abonamentowej doliczana jest zaakceptowana przez reklamodawcę prowizja dla wydawców oraz prowizja dla sieci webeAds, zgodnie z wybranym pakietem.
Po rejestracji i zalogowaniu na swoje konto reklamodawca ma dostęp do kreatora programu partnerskiego, który przeprowadza go przez proces tworzenia programu partnerskiego.
Podczas tworzenia programu partnerskiego w kreatorze, reklamodawca określa warunki programu, czyli wysokość prowizji dla wydawcy. Poziom prowizji powinien być opłacalny dla reklamodawcy, ale jednocześnie atrakcyjny dla wydawcy.
Od wysokości prowizji zależy, czy wydawcy zdecydują się na dołączenie do programu i promowanie oferty reklamodawcy. Należy pamiętać, że całe ryzyko niepowodzenia przejmują na siebie wydawcy, dlatego im wyższa prowizja, tym większa szansa powodzenia programu partnerskiego.
Tak, reklamodawca może różnicować prowizje dla wybranych wydawców lub grup wydawców.
Aby docenić działania poszczególnych wydawców, reklamodawca może stworzyć dodatkowy program premium z wyższą wartością prowizji i zaprosić do niego najlepszych wydawców.
Podobnie może działać w drugą stronę. Jeśli współpraca z wydawcą lub grupą wydawców wymaga optymalizacji i konieczne jest obniżenie prowizji, reklamodawca tworzy program partnerski z niższą prowizją i zaprasza do niego wybranych wydawców.
Transakcje, które są realizowane w sklepie dzięki promocji wydawców, są zliczane przez system śledzenia sprzedaży – Tracking webeP1. Kod trackingowy webeP1 monitoruje ruch i transakcje generowane poprzez narzędzia afiliacyjne, na komputerach i urządzeniach mobilnych. Następnie zestawia dane w szczegółowych statystykach dostępnych w panelu reklamodawcy i nalicza należne prowizje zgodnie z ustaloną wysokością prowizji.
Bez implementacji kodu trackingowego na stronie sklepu, nie ma możliwości współpracy z wydawcami w modelu prowizyjnym Cost Per Sale. Reklamodawca implementuje na swojej stronie Tracking webeP1 na etapie tworzenia programu partnerskiego. webeAds dostarcza instrukcje, które umożliwia szybką integrację serwisu. Wystarczy postępować “krok po kroku” zgodnie z dostarczonymi wskazówkami lub skorzystać z odpowiedniej wtyczki.
System afiliacyjny webeAds i kod trackingowy webeP1 zapewniają reklamodawcy szczegółowe statystyki ruchu i sprzedaży w czasie rzeczywistym, dzięki czemu Reklamodawca może analizować i optymalizować współpracę z Wydawcami na każdym etapie prowadzonych kampanii.
Po zarejestrowaniu transakcji w systemie webeAds, transakcja zostaje wyświetlona w panelu reklamodawcy i wydawcy, zostaje jej przypisany status “oczekująca”. Oznacza to, że transakcja czeka na weryfikację przez reklamodawcę.
Reklamodawca ma stały wgląd w statystyki sprzedaży w swoim panelu na Koncie Reklamodawcy i ma obowiązek zweryfikować (zaakceptować lub odrzucić) oczekujące zamówienia w ciągu 30 dni od dnia zarejestrowania transakcji przez webeAds.
Reklamodawca ma wgląd w wygenerowane przez wydawców transakcje w panelu Reklamodawcy: zakładka Statystyki i raporty – Weryfikacja akcji. Statystyka akcji jest aktualizowana co 10 minut, można więc analizować konwersje i wyniki programu partnerskiego w czasie rzeczywistym.
Walidacja transakcji polega na weryfikacji wygenerowanych transakcji. W ciągu 30 dni od momentu zakupu Reklamodawca może odrzucić transakcje które finalnie nie doszły skutku, gdy:
Wraz z odrzuceniem transakcji zostaje unieważniona naliczona prowizja. Reklamodawca ponosi koszty wyłącznie za zamówienia, które zostały poprawnie zrealizowane.
Walidacji można dokonywać ręcznie w panelu reklamodawcy, klikając przycisk “odrzuć” przy wybranej transakcji. Walidację można dokonywać również za pomocą plików walidacyjnych dostępnych w panelu reklamodawcy lub ją zautomatyzować poprzez integrację z API Key.
Wszystkim transakcjom zaakceptowanym przez reklamodawcę przypisywany jest status „zaakceptowana”. Raz w miesiącu, 1-go dnia każdego miesiąca, reklamodawca otrzymuje zbiorczą fakturę, w skład której wchodzą wszystkie prowizje zaakceptowane, do dnia wystawienia faktury.
Reklamodawca nie wypłaca prowizji każdemu wydawcy osobno, a przelewa sumę prowizji na podstawie otrzymanej faktury. webeAds rozdysponowuje środki do wydawców, na podstawie rachunków i faktur otrzymanych od wydawców.
Reklamodawca ma 7 dni na opłacenie faktury. Opóźnienie w płatnościach powoduje wstrzymanie programu partnerskiego i działań promocyjnych na stronach wydawców.
Prowizja naliczana jest zawsze od kwot dodanych do koszyka zakupowego w sklepie, czyli od wartości brutto zamówienia. Jeśli finalna kwota zamówienia jest pomniejszona o kod rabatowy lub inną zniżkę, prowizja zostaje naliczona od pomniejszonej kwoty.
Prowizja nie obejmuje kosztów dostawy. Zgodnie z wytycznymi dotyczącymi integracji z systemem webeAds, system sklepu przekazuje do webeAds wartość transakcji bez kosztów dostawy.
Dzięki narzędziom, jakie oferuje webeAds, reklamodawca nie musi dostarczać dodatkowych kreacji reklamowych, ale może, jeśli je posiada. webeAds umożliwia reklamodawcom udostępnianie banerów reklamowych w różnych rozmiarach i bez ograniczeń ilościowych.
Banery są wciąż chętnie wykorzystywane przez wydawców posiadających serwisy tematyczne. Najchętniej wydawcy korzystają z banerów tworzonych na specjalne akcje promocyjne lub wspierających konkretne promocje.
Dowiedz się więcej:
Banery reklamowe w sieci. Jak z nich korzystać, aby zarabiać
Umowa współpracy na platformie webeAds zawierana jest na czas nieokreślony. Reklamodawca może wypowiedzieć umowę w każdym momencie. Anulowanie wybranego podczas rejestracji pakietu na Koncie Reklamodawcy jest jednoznaczne z wypowiedzeniem umowy przez Reklamodawcę, ze skutkiem na koniec trwającego okresu abonamentowego.
Reklamodawca ma obowiązek wypłacenia prowizji od wygenerowanych transakcji, także po rezygnacji ze współpracy i wygaśnięciu umowy, jeśli transakcje zostały wygenerowane w okresie żywotności cookies, zgodnie z treścią Regulaminu zaakceptowanego podczas rejestracji oraz warunkami programu partnerskiego, ustalonymi przez reklamodawcę.
Afiliacja umożliwia monetyzację każdego działania online, dlatego wydawcą może zostać każdy, kto chce zarabiać na uczestnictwie w programach partnerskich.
W webeAds wydawcami są duże serwisy, doświadczone we współpracy afiliacyjnej:
Wydawcami są również internauci, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z afiliacją, prowadzący strony o mniejszych zasięgach, konta w serwisach społecznościowych i niszowe serwisy tematyczne.
Na platformie webeAds jest zarejestrowanych ponad 20 tysięcy wydawców. Dzięki temu reklamodawca ma pewność, że znajdzie wydawców dopasowanych do swojej branży i marki.
Aby ułatwić reklamodawcom przeszukiwanie i analizowanie wydawców, powstał Affiliate Marketplace, moduł do wyszukiwania wydawców, usystematyzowanych według grup i wewnętrznego rankingu webePartners.
Grupa wydawców określa, jakie jest główne pole działania wydawcy, czyli jaką powierzchnię online wykorzystuje on w swoich działaniach afiliacyjnych.
Kategoria wydawców określa branże, w jakiej działa wydawca i produkty, jakie korespondują z jego działalnością.Ranking wydawców to ocena potencjału wydawcy, przyznawany mu przez webeAds podczas rejestracji, na podstawie ilości wizyt użytkowników w jego serwisach i zasięgów w mediach społecznościowych. Ranking jest odpowiednikiem klasyfikacji medalowej, gdzie najniższa ocena to Regular, a najwyższa to Diamond.
Od wydawcy zależy, do jakich programów partnerskich się zgłasza, natomiast od Reklamodawcy zależy, czy zaakceptuje go do swojego programu. Dzięki Affiliate Marketplace reklamodawca może również zapraszać wybranych wydawców do swojego programu. W takim przypadku wydawca decyduje, czy przyjmuje zaproszenie reklamodawcy.
Sieć wydawców tworzą właściciele różnorodnych serwisów internetowych: blogerzy, YouTuberzy, użytkownicy mediów społecznościowych (Instagram, Facebook, Pinterest, TikTok), wszelkiego rodzaju serwisy tematyczne, porównywarki i wyszukiwarki produktów, serwisy rabatowe, systemy remarketingowe, a także specjaliści SEO i GoogleAds.
Każdy z nich promuje reklamodawców zgodnie ze swoimi umiejętnościami i technicznymi możliwościami. Promocja ma na celu przekierowanie ruchu do strony reklamodawcy i doprowadzenie tam do transakcji.
webeAds oferuje wydawcom różnorodne narzędzia afiliacyjne, które umożliwiają prezentację produktów z programów partnerskich i wspomagają sprzedaż. W zależności od powierzchni reklamowych, na jakich działają wydawcy, mogą oni korzystać z takich narzędzi, jak:
Link afiliacyjny jest najprostszym i najpopularniejszym narzędziem w afiliacji. Ma on szerokie zastosowanie, ponieważ wydawca może publikować link afiliacyjny wszędzie, gdzie można wkleić aktywny URL. Dzięki linkom afiliacyjnym wydawcy mogą polecać produkty na:
Dowiedz się więcej:
Dlaczego blogerzy i użytkownicy social mediów kochają linki afiliacyjne?
Widgety produktowe są doskonałą alternatywą dla banerów reklamowych. Zamiast gotowej grafiki przedstawiają zdjęcia wybranych produktów wraz z ich ceną i nazwą. Produkty w widgetach mogą rotować się dynamicznie. Przekierowują bezpośrednio na karty produktów w sklepie reklamodawcy. Za pomocą widgetów można przedstawić od kilku do nawet kilkudziesięciu produktów i bardzo łatwo dopasować je graficznie do swojej strony, aby były uzupełnieniem prezentowanych treści.
Aby korzystać z widgetów, wydawca musi posiadać własną stronę, gdzie może zamieścić kod widgeta. Najchętniej wykorzystują je blogerzy i serwisy tematyczne.
Dowiedz się więcej:
Widgets (widgety produktowe) – narzędzie do zarabiania. Czym są i jak je tworzyć
Baner to graficzna kreacja reklamowa, promująca witrynę lub produkt. Celem banera jest zachęcenie klienta do kliknięcia, aby przenieść go na stronę, którą reklamuje. W systemie afiliacyjnym każdy baner ma automatycznie przypisany link afiliacyjny, dzięki czemu wydawca, który publikuje baner na swojej powierzchni online, zarobi prowizje od sprzedaży, które dojdą do skutku po kliknięciu w ten baner i przejściu do sklepu reklamodawcy.
Banery są szczególnie efektywne przy wspomaganiu promocji, akcji specjalnych czy kodów rabatowych oferowanych przez reklamodawców. Idealnie sprawdzają się na blogach i portalach tematycznych, gdzie na estetycznej grafice przedstawiają produkty z wybranych kategorii.
Aby korzystać z banerów, wydawca musi posiadać własną stronę, gdzie może zamieścić kod banera. Najchętniej wykorzystują je portale i serwisy tematyczne.
Dowiedz się więcej:
Wideo to nowy format kreacji, z jakiej bardzo chętnie korzystają wydawcy. Kreacje wideo mogą przedstawiać produkty, a także reklamować markę. Technicznie kreacje wideo działają tak samo jak banery reklamowe. W systemie afiliacyjnym wideo ma automatycznie przypisany link afiliacyjny. W przypadku sprzedaży dokonanych po kliknięciu i przejściu do sklepu reklamodawcy z kreacji wideo, wydawcy przypisywana jest prowizja.
Kreacje wideo są dobrym uzupełnieniem dla materiałów filmowych, które przygotowują wydawcy, aby polecać wybrane produkty i zachęcać do zakupów w sklepie. Szczególnie wtedy, gdy wydawca nie posiada fizycznie produktu, do którego zakupu zachęca swoich odbiorców.
Z kreacji wideo korzystają szczególnie chętnie influencerzy i użytkownicy mediów społecznościowych, publikując je na swoich profilach. Kreacje najlepiej przygotować w formatach pionowych i poziomych.
XML to skrót pochodzący z angielskiego określający Extensible Markup Language, co można przetłumaczyć jako rozszerzalny język znaczników. Plik xml, zwany też feedem produktowym, to plik tekstowy używany do przekazu danych w sposób strukturalny, dzięki czemu ten sam plik może być wykorzystywany przez różnorodne platformy.
W e-commerce, pliki xml służą do przekazywania danych pomiędzy porównywarkami cenowymi czy wyszukiwarkami produktów a sklepami internetowymi. Pliki te zawierają niezbędne informacje o produktach dostępnych w sklepie internetowym: zdjęcia produktów, ich nazwy, ceny, specyfikacje i szczegółowe opisy.
Pliki xml nie są zaawansowanym narzędziem. Aby ich używać, wystarczy mieć przynajmniej podstawową wiedzę programistyczną.
Dowiedz się więcej:
Feed produktowy (data feed) i ich zastosowanie w sieciach afiliacyjnych
Kody rabatowe, zwane również kuponami rabatowymi lub kodami promocyjnymi, to ciągi znaków, które wprowadza się podczas składania zamówienia w sklepie internetowym, na końcowym etapie koszyka zakupowego. Po wprowadzeniu kodu wartość zamówienia zostaje obniżona o określoną kwotę lub procent. Kody rabatowe mogą być jednorazowe lub wielokrotnego użytku, a ich wartość i warunki działania zależą od polityki danego sklepu.
Kody i promocje pobudzają sprzedaż, szczególnie w najsłabszych sezonach zakupowych. Dlatego w sieci afiliacyjnej, dzięki wydawcom można sprawnie je dystrybuować. W systemie afiliacyjnym webeAds znajdują się moduły do dystrybucji kodów i promocji: