Program partnerski premium to doskonały sposób, by wynagrodzić szczególnie aktywnych wydawców. Wyższe stawki prowizji czy dedykowane oferty specjalne pomagają budować trwałe relacje z najlepszymi z nich, co prowadzi do większej efektywności programu. W tym artykule pokażemy, z jakich narzędzi warto skorzystać, aby zwiększyć zyski wydawcy i reklamodawcy.
Afiliacja to rodzaj działalności marketingowej, która opiera się na relacji dwóch podmiotów — reklamodawcy i wydawcy. Reklamodawca, czyli sklep internetowy, płaci ustaloną prowizję od zrealizowanych sprzedaży w zamian za promocję jego produktów na platformie wydawcy. Wydawca może korzystać z różnych narzędzi afiliacyjnych, najpopularniejszym z nich jest link afiliacyjny.
Zwykłe programy partnerskie oferują typowe stawki prowizji, które nie wyróżniają się z rynkowego standardu. Program premium pozwala na wyższe prowizje oraz wyjątkowe oferty kierowane do wyjątkowych wydawców. Dzięki temu dodatkowemu procentowi i znaczącej liczbie sprzedaży, wydawcy uczestniczący w programie partnerskim premium mają szansę na zauważalnie większe przychody. To zachęca ich do intensywnego promowania produktów marki reklamodawcy.
Różnorodne oferty specjalne i okazje proponowane wydawcom w programie partnerskim premium, pozwalają generować większą liczbę transakcji. Dzięki temu zyskuje każda ze stron. Przykładem niech będą dedykowane kody rabatowe, do których dostęp mają tylko wydawcy w takim programie. Dzięki nim:
Co ważne, utworzenie takiego kodu rabatowego dla programu partnerskiego premium niweluje ryzyko nadużywania promocji i ogranicza jej zasięg do odbiorców określonych wydawców.
Zdecyduj, których wydawców warto wyróżnić i zakwalifikować do programu premium. Zwróć szczególną uwagę na takich, z którymi dobrze współpracowało Ci się w przeszłości oraz tych, którzy generują największe zyski. Pamiętaj, że zawsze możesz poprosić o pomoc w tej kwestii opiekuna programu partnerskiego.
Dokładnie przemyśl jaką stawkę prowizji chcesz ustawić dla danego programu premium. Wyższa stawka uatrakcyjni ofertę dla wydawców, co z kolei zwiększy szanse na aktywną promocję Twojego sklepu.
Po dokładnej selekcji wydawców, którzy spełniają kryteria do udziału w programie partnerskim premium, możesz przystąpić do tworzenia programu. Warto skontaktować się z opiekunem Twojego programu, który chętnie pomoże przygotować ciekawą ofertę dla wydawców na preferencyjnych warunkach.
Rozważ dodatkowe środki motywacyjne dla wydawców w programie premium. Warto zastanowić się choćby nad współpracą barterową. Ten rodzaj gratyfikacji sprawia, że wydawca czuje się doceniony i zachęca go do jeszcze aktywniejszego działania w ramach programu.
Dobierając wydawców do programu, reklamodawcy zwracają uwagę przede wszystkim na:
Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu żaden reklamodawca nie będzie miał już wątpliwości, że program partnerski premium się opłaca. Przejrzyj listę swoich obecnych wydawców i zidentyfikuj tych, którzy przynoszą najwięcej transakcji. Następnie stwórz dla nich dedykowany program partnerski premium, oferujący wyższą prowizję oraz dodatkowe korzyści. Spraw, aby wydawcy poczuli się docenieni i zmotywowani do jeszcze aktywniejszej promocji Twoich produktów i ciesz się rosnącą sprzedażą!