Jak być dobrym reklamodawcą? 10 zasad, których należy przestrzegać

14 listopada 2023

Zaangażowanie reklamodawcy w budowanie sieci aktywnych wydawców jest kluczowe dla skuteczności marketingu afiliacyjnego. To, czy program partnerski zrealizuje ustalone cele sprzedażowe, jest w znacznej mierze uzależnione od współpracy między tymi dwiema stronami. Reklamodawca powinien więc motywować i zachęcać wydawców do efektywnej promocji produktów objętych programem. Poniżej prezentujemy kilka rekomendacji, jak należy dbać o relację z wydawcą.

Zaangażowanie reklamodawcy w aktywne budowanie i utrzymanie sieci wydawców jest kluczowe dla sukcesu programów partnerskich w marketingu afiliacyjnym.

1. Promuj swój program partnerski

Aby wydawcy tłumnie dołączali do programu, reklamodawca musi zadbać, by się o nim dowiedzieli…a potem nie mogli o nim zapomnieć. Należy aktywnie komunikować o istnieniu programu, a także korzyściach wynikających z dołączenia do niego. Rekrutacja najlepszych wydawców jest podstawą sukcesu programu, ponieważ sprzedaż w ramach afiliacji jest bez nich niemożliwa.

Dlatego, reklamodawca powinien chwalić się swoim programem przy każdej okazji, wykorzystując przede wszystkim:

  • Własną witrynę internetową;
  • Swoje kanały w social mediach;
  • Wszelkie działania związane z tworzeniem treści, przykładowo: blogi, newslettery, publikacje zewnętrzne.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zarejestruj się w webeAds i zyskaj dostęp do ekskluzywnych narzędzi do zwiększania sprzedaży!
Kliknij tutaj i odkryj więcej!
WYPRÓBUJ ZA DARMO!

Zwiększaj zasięg programu – gotowy kod HTML dla reklamodawców webeAds

We właściwej ekspozycji programu partnerskiego na stronie internetowej reklamodawcy pomoże utworzenie dedykowanej sekcji lub podstrony. Szczegółowy opis zalet oraz warunków programu, zachęci potencjalnych wydawców i zwiększy widoczność programu. Należy pamiętać, że sklep internetowy reklamodawcy jest odwiedzany przez osoby już zainteresowane jego ofertą.

W ramach platformy webeAds, reklamodawca otrzymuje dostęp do specjalnie przygotowanego kodu HTML. Stanowi on doskonałą bazę do utworzenia własnej podstrony programu partnerskiego. Kod ten jest na tyle elastyczny, że umożliwia personalizację wyglądu strony. Wbudowany edytor pozwala zmieniać czcionki, kolorystykę oraz grafiki.

Warto przyjrzeć się działaniom reklamodawców, którzy skutecznie zaangażowali wydawców do swoich programów. Świetnym przykład stanowi program Cannaderm. Dzięki przejrzystej i zachęcającej podstronie, ten producent kosmetyków konopnych regularnie powiększa grono swoich wydawców.

przykład landing page'a

2. Aktywnie angażuj wydawców w sieć afiliacyjną

Afiliacja polega na budowaniu własnej sieci aktywnych wydawców. Choć reklamodawcy mogą liczyć w tej kwestii na wsparcie affiliate managerów, sami również powinni wykazywać inicjatywę. Właściciele e-sklepów posiadają unikalną perspektywę na własną branżę; doskonale znają swoją konkurencję oraz grupy odbiorcze. Taka branżowa wiedza jest niezwykle przydatna, ponieważ pozwala skuteczniej dobierać wydawców do programu. Ścisła współpraca reklamodawcy z managerami afiliacyjnymi korzystnie wpłynie na efektywność programu partnerskiego.

jak działa sieć afiliacyjna

3. Regularnie zatwierdzaj wydawców w programie

Brak systematyczności w tym zakresie sprawi, że początkowy zapał wydawców bardzo szybko się wyczerpie. Dbając o szybką weryfikację, reklamodawca okazuje szacunek i zainteresowanie wydawcy, a tym samym, utrzymuje dynamikę i zainteresowanie programem. Stała akceptacja nowych wydawców zwiększa również szanse na znalezienie wartościowych partnerów, którzy przyniosą znaczące korzyści programowi.

Akceptacja wydawców w programie może odbywać się na dwa sposoby:

  • Automatycznie – w tym modelu każdy zainteresowany wydawca jest akceptowany przez system od razu, bez konieczności oczekiwania.
  • Manualnie – tutaj reklamodawca sam decyduje kogo przyjmie do programu. Każdego potencjalnego wydawcę musi zaakceptować bądź odrzucić ręcznie.

4. Systematycznie sprawdzaj i weryfikuj zamówienia

Zgodnie z regulaminem, reklamodawca dysponuje 30-dniowym okresem na potwierdzenie transakcji w systemie. Ten odstęp czasowy umożliwia weryfikację, czy zakup został sfinalizowany i czy produkt nie został zwrócony. Regularność i szybkość ewaluacji będą się przekładać na większą motywację wydawców.

5. Dbaj o terminowe rozliczenia

Opóźnienia w wypłacaniu prowizji mogą prowadzić do spadku efektywności wydawców i redukcji przychodów reklamodawcy. Mechanika działania afiliacji sprawia, że nawet w przypadku terminowych wpłat, wydawcy czekają na zarobione środki nawet do 8 tygodni. Każdy dodatkowy dzień działa demotywująco i w efekcie, zniechęca do aktywnej współpracy.

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zarejestruj się w webeAds i zyskaj dostęp do ekskluzywnych narzędzi do zwiększania sprzedaży!
Kliknij tutaj i odkryj więcej!
WYPRÓBUJ ZA DARMO!

6. Regularnie aktualizuj plik XML

Reklamodawca powinien zapewnić wydawcom dostęp do starannie przygotowanych i utrzymywanych plików XML. Są one kluczowe dla efektywnej współpracy z porównywarkami cenowymi czy wyszukiwarkami produktów. Jest to liczna grupa wydawców, która ma zauważalny wpływ na sukces programu partnerskiego.

7. Zachęcaj wydawców kodami rabatowymi

Internet jest często wykorzystywany do poszukiwania jak najkorzystniejszych okazji. Nawet nieduża zniżka może skutecznie zmobilizować nowych klientów do zakupu. Wszelkie promocje i rabaty stanowią świetny punkt zaczepienia  dla wydawców; prowokują do przekazania tych informacji dalej. Kody rabatowe są więc skuteczną zachętą nie tylko dla klientów, ale także partnerów współpracujących z reklamodawcą w ramach programu partnerskiego.

Program partnerski premium to świetny sposób na docenienie najbardziej aktywnych wydawców. Taki program oferuje lepsze warunki w postaci wyższych stawek prowizji i ofert specjalnych. To z kolei oznacza dla nich większy zarobek i więcej motywacji do reklamowania produkt.

8. Nie zapomnij o banerach

Przyjemne dla oka materiały promocyjne, takie jak banery, przyciągają uwagę i są niezwykle ważne dla sukcesu programu afiliacyjnego. Kilka dobrze zaprojektowanych, estetycznych banerów skutecznie uatrakcyjni kampanię reklamodawcy.

9. Odpowiadaj na pytania wydawców

Szybkie i rzeczowe odpowiedzi na zapytania wydawców zwiększają ich zaangażowanie i satysfakcję, co w dalszej perspektywie przekłada się na wyższe wskaźniki konwersji. Negowanie lub ignorowanie ich potrzeb może prowadzić do utraty wartościowych partnerów i obniżenia wartości całego programu.

reklamodawca i jego korzyści z programu partnerskiego

10. Afiliacja to praca zespołowa!

Sukces programu partnerskiego zależy od synergii pomiędzy reklamodawcą, wydawcą i siecią afiliacyjną. Każda ze stron wnosi coś wyjątkowego od siebie – ich połączone działania są kluczem do osiągnięcia optymalnych wyników. Ostatecznie, chodzi przecież o wspólny sukces.

Zaangażowanie reklamodawców w rozwijanie sieci wydawców jest niezbędne dla efektywności marketingu afiliacyjnego. Zapał i energia z ich strony, zagrzewają wydawców do działania i wspomagają sukces programu. A zatem, odpowiadając na tytułowe pytanie – dobry reklamodawca, to aktywny reklamodawca.

Najnowsze

webeAds umożliwia współpracę reklamodawców z wydawcami w afiliacyjnych modelach współpracy Cost Per Sale i Cost Per Lead. To platforma z zaawansowanym zapleczem technologicznym do uruchamiania, obsługi i współpracy w programach partnerskich. Reklamodawcy otrzymują szereg narzędzi umożliwiających współpracę z wydawcami, a wydawcy narzędzia afiliacyjne wspomagające zarabianie na polecaniu produktów online.
Spółka jest zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Śródmieście we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, numer KRS 0000630899, NIP 8982223087, Regon 365121198 Kapitał zakładowy 500.000 PLN