Zaangażowanie reklamodawcy w budowanie sieci aktywnych wydawców jest kluczowe dla skuteczności marketingu afiliacyjnego. To, czy program partnerski zrealizuje ustalone cele sprzedażowe, jest w znacznej mierze uzależnione od współpracy między tymi dwiema stronami. Reklamodawca powinien więc motywować i zachęcać wydawców do efektywnej promocji produktów objętych programem. Poniżej prezentujemy kilka rekomendacji, jak należy dbać o relację z wydawcą.
Aby wydawcy tłumnie dołączali do programu, reklamodawca musi zadbać, by się o nim dowiedzieli…a potem nie mogli o nim zapomnieć. Należy aktywnie komunikować o istnieniu programu, a także korzyściach wynikających z dołączenia do niego. Rekrutacja najlepszych wydawców jest podstawą sukcesu programu, ponieważ sprzedaż w ramach afiliacji jest bez nich niemożliwa.
Dlatego, reklamodawca powinien chwalić się swoim programem przy każdej okazji, wykorzystując przede wszystkim:
We właściwej ekspozycji programu partnerskiego na stronie internetowej reklamodawcy pomoże utworzenie dedykowanej sekcji lub podstrony. Szczegółowy opis zalet oraz warunków programu, zachęci potencjalnych wydawców i zwiększy widoczność programu. Należy pamiętać, że sklep internetowy reklamodawcy jest odwiedzany przez osoby już zainteresowane jego ofertą.
W ramach platformy webeAds, reklamodawca otrzymuje dostęp do specjalnie przygotowanego kodu HTML. Stanowi on doskonałą bazę do utworzenia własnej podstrony programu partnerskiego. Kod ten jest na tyle elastyczny, że umożliwia personalizację wyglądu strony. Wbudowany edytor pozwala zmieniać czcionki, kolorystykę oraz grafiki.
Warto przyjrzeć się działaniom reklamodawców, którzy skutecznie zaangażowali wydawców do swoich programów. Świetnym przykład stanowi program Cannaderm. Dzięki przejrzystej i zachęcającej podstronie, ten producent kosmetyków konopnych regularnie powiększa grono swoich wydawców.
Afiliacja polega na budowaniu własnej sieci aktywnych wydawców. Choć reklamodawcy mogą liczyć w tej kwestii na wsparcie affiliate managerów, sami również powinni wykazywać inicjatywę. Właściciele e-sklepów posiadają unikalną perspektywę na własną branżę; doskonale znają swoją konkurencję oraz grupy odbiorcze. Taka branżowa wiedza jest niezwykle przydatna, ponieważ pozwala skuteczniej dobierać wydawców do programu. Ścisła współpraca reklamodawcy z managerami afiliacyjnymi korzystnie wpłynie na efektywność programu partnerskiego.
Brak systematyczności w tym zakresie sprawi, że początkowy zapał wydawców bardzo szybko się wyczerpie. Dbając o szybką weryfikację, reklamodawca okazuje szacunek i zainteresowanie wydawcy, a tym samym, utrzymuje dynamikę i zainteresowanie programem. Stała akceptacja nowych wydawców zwiększa również szanse na znalezienie wartościowych partnerów, którzy przyniosą znaczące korzyści programowi.
Akceptacja wydawców w programie może odbywać się na dwa sposoby:
Zgodnie z regulaminem, reklamodawca dysponuje 30-dniowym okresem na potwierdzenie transakcji w systemie. Ten odstęp czasowy umożliwia weryfikację, czy zakup został sfinalizowany i czy produkt nie został zwrócony. Regularność i szybkość ewaluacji będą się przekładać na większą motywację wydawców.
Opóźnienia w wypłacaniu prowizji mogą prowadzić do spadku efektywności wydawców i redukcji przychodów reklamodawcy. Mechanika działania afiliacji sprawia, że nawet w przypadku terminowych wpłat, wydawcy czekają na zarobione środki nawet do 8 tygodni. Każdy dodatkowy dzień działa demotywująco i w efekcie, zniechęca do aktywnej współpracy.
Reklamodawca powinien zapewnić wydawcom dostęp do starannie przygotowanych i utrzymywanych plików XML. Są one kluczowe dla efektywnej współpracy z porównywarkami cenowymi czy wyszukiwarkami produktów. Jest to liczna grupa wydawców, która ma zauważalny wpływ na sukces programu partnerskiego.
Internet jest często wykorzystywany do poszukiwania jak najkorzystniejszych okazji. Nawet nieduża zniżka może skutecznie zmobilizować nowych klientów do zakupu. Wszelkie promocje i rabaty stanowią świetny punkt zaczepienia dla wydawców; prowokują do przekazania tych informacji dalej. Kody rabatowe są więc skuteczną zachętą nie tylko dla klientów, ale także partnerów współpracujących z reklamodawcą w ramach programu partnerskiego.
Przyjemne dla oka materiały promocyjne, takie jak banery, przyciągają uwagę i są niezwykle ważne dla sukcesu programu afiliacyjnego. Kilka dobrze zaprojektowanych, estetycznych banerów skutecznie uatrakcyjni kampanię reklamodawcy.
Szybkie i rzeczowe odpowiedzi na zapytania wydawców zwiększają ich zaangażowanie i satysfakcję, co w dalszej perspektywie przekłada się na wyższe wskaźniki konwersji. Negowanie lub ignorowanie ich potrzeb może prowadzić do utraty wartościowych partnerów i obniżenia wartości całego programu.
Sukces programu partnerskiego zależy od synergii pomiędzy reklamodawcą, wydawcą i siecią afiliacyjną. Każda ze stron wnosi coś wyjątkowego od siebie – ich połączone działania są kluczem do osiągnięcia optymalnych wyników. Ostatecznie, chodzi przecież o wspólny sukces.
Zaangażowanie reklamodawców w rozwijanie sieci wydawców jest niezbędne dla efektywności marketingu afiliacyjnego. Zapał i energia z ich strony, zagrzewają wydawców do działania i wspomagają sukces programu. A zatem, odpowiadając na tytułowe pytanie – dobry reklamodawca, to aktywny reklamodawca.